Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Msn kamera problem


Sakko556

Rekommendera Poster

När jag ska sätta på bara min webbkamera på msn, så sätts automatiskt den personens kamera jag chattar med.

Det är jätte störande och jag har avinstallerat msn och installerat en ny men fortfarande är det samma sak.

Det funkade att bara ha en kanera på för 1-2 månader sen men nu har det blivit såhär.

 

Vet inte vad jag ska göra. Någon som har en förklaring hur man kan fixa detta.

 

Jag har windows 7 64 om det nu spelar någon roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om du skriver msconfig i sökrutan och sedan öppnar fliken Autostart, hittar du båda kamerorna där då? Om du gör det välj en att autostarta. Markera, tryck Inaktivera, sedan OK och Verkställ. Starta om datorn och prova om detta löste problemet. Kan inte lova dig att detta löser det. Men väl värt att prova.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, men jag får för mig att Sakko556 menar att när han startar sin webkamera så startar även kameran hos den han chattar med. Ser inte hur msconfig ska kunna lösa det. Jag uppfattar detta som en finess hos MSN Messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, men jag får för mig att Sakko556 menar att när han startar sin webkamera så startar även kameran hos den han chattar med. Ser inte hur msconfig ska kunna lösa det. Jag uppfattar detta som en finess hos MSN Messenger.

 

Som jag skrev, vet inte om det kan vara till ngn hjälp, men man kan ju testa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, håller med, hur ska en ändring i Sako556´s msconfig, kunna ändra i en annan dator, med annat ipnummer?

Hoppas verkligen inte att man kan göra så, säkerhetsrisk kallar jag det i så fall.

 

Verkar annars ju som sagt vara en finess i programmet som MSN Messenger har när kontakten mellan personer finns, kan inte MSN Messenger, har inte detta, och förstår inte finessen heller i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...