Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud i live messenger


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Så har även jag drabbats av problemet att inget ljud hörs från MSN Messenger överhuvudtaget. Grannen hade problemmet för ett tag sedan och jag löste det men kan inte för mitt liv komma ihåg hur jag gjorde.

 

Jag tror inte att jag reparerade installationen utan det var något annat jag gjorde. Jag har slagit på ljudet och jag vet att det är ett fel i själva Messenger men inte hur jag löser det.

 

Jag kan inte starta avinstallations/reparations-programmet av någon konstig anledning heller... hmm

 

Kör win 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Windows Live Messenger som du använder? Har du testat med programmets egen guide "Konfigurera Ljud och Video"?

post-340-1281816724,65_thumb.png

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Windows Live Messenger som du använder? Har du testat med programmets egen guide "Konfigurera Ljud och Video"?

post-340-1281816724,65_thumb.png

 

Thomas

 

Live Messenger ja.

 

"Konfigurera Ljud och video" visar att där är ljud och testljudet det låter också när jag testar.

 

Jag har inget ljud överhuvudtaget i Messenger i min ena dator. Inga aviseringsljud, inga ljud alls. Ljudet är helt enkelt borta trots att det i alla inställningar är på. Ljudet fungerar i övrigt i datorn. I den andra datorn med samma version av messenger är där ljud.

 

Nu testade jag att ändra ljudet för nytt e-postmeddelande till ett annat. Och då är där ljud. Det verkar vara standardljuden som av någon anledning inte låter. Hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste problemet själv precis. Standardljuden har av någon anledning lagts till i messenger med engelska namn och ersatt de svenska standardljudsnamnen. Trots att jag ju har messenger på svenska. Väljer jag standardljuden med dessa engelska namn så fungerar allt.

 

Tack för visat intresse!

 

Ps: Det var inte så här jag löste grannens problem för det hade jag kommit ihåg!

 

post-1648-1281821856,47_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det löste sig.

 

Standardljuden har av någon anledning lagts till i messenger med engelska namn och ersatt de svenska standardljudsnamnen

Konstigt fel. Jämför med min bild av samma inställningar. Använder du något tema till Messenger som eventuellt kan ha ändrat standardljuden?

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det löste sig.

 

 

Konstigt fel. Jämför med min bild av samma inställningar. Använder du något tema till Messenger som eventuellt kan ha ändrat standardljuden?

 

Thomas

 

I den andra datorns messenger har jag inga engelska namn. Vad jag gjort med båda Messenger är att jag kör messenger Plus och har patchat med A-patch för att få bort reklamen. Men något måste ju ha ändrat standardljuden till engelska namn. Jag minns att jag provade en beta av live messenger och den var nog på engelska men eftersom jag inte visste om jag kunde avinstallera den och få tillbaka messenger som innan så gjorde jag en backup på hela c-disken.

 

Och återställde c-disken eftersom det visade sig att jag inte kunde gå tillbaka med mindre att jag avinstallerade betan och sen installerade nuvarande versionen igen. För att slippa alla inställningar och patchningar igen så återställde jag c-disken.

 

Men som sagt: engelska namn är där och dom kommer ju inte dit av sig själv. Kanske att jag strulat på något annat sätt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...