Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa ny tv


happyfejs

Rekommendera Poster

Tänkte jag skulle införöskaffa mig en ny tv, LED är tanken, men tänkte att nu när 3D även kommit ut så kanske man skulle lägga nån tusenlapp till när man ändå köper för att då det.

 

Vad tror ni om denna?

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-40-tum/samsung-ue40c8705xsxxe/128837.3113/

 

Eller har ni nått annat tips? Vill gärna ha samsung då jag har lite rabatt på dem :)

 

Thanx,.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så skulle jag inte lägga 18 000:- på en tv i dagsläget. Utvecklingen går så rasande fort, fortfarande.

 

Titta bara på en sån detalj som DVB-T2 http://sv.wikipedia.org/wiki/DVB-T2. Hur många av oss hade kunskap om kraven att tv:n även skulle klara såna sändningar för bara ett halvår sedan?

 

Kan den här länken vara till nytta?

http://www.whathifi....n-Size-37-40in/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där artikeln behöver uppdateras. I UK sänder de numera med DVB-T2 och apparater med stöd för det säljs där men än har vare sig apparaterna eller utsändningarna nått Sverige.

 

De nya kanalerna som startar till hösten, exempelvis SVT HD 1 och 2 kommer sända via DVB-T2 MPEG4.

 

Om man köper en TV idag ska man vara medveten om att DVB-T2 kommer inom sex månader men man kanske nöjer sig med att köpa till en digitalbox senare som klarar DVB-T2 och då är det inget problem att köpa TV idag.

 

Vanliga rådet vad gäller TV - provkör! Dvs gå till butik, be om fjärrkontroll och testa vad apparaten klarar av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, egentligen kollar jag inte så mycket på tv, är mer för film. Och om fallet så skulle vara att jag vill åt DVB-T2 så blir det nog en box isf, känns långt att vänta 6 månader, sitter på en 20 tums för tillfället ;), hehe.

 

Men är det värt att skaffa 3D eller är det bara en funktion som är häftig två filmer och sen ligger glasögonen och samlar dam på hyllan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3D kommer väl sakta men säkert men enbart på köpfilm inom närmaste framtiden och om du har en bluray-spelare som klarar det. Kanske något spel också? är inte Sony på gång med det via PS3?

 

 

Sedan det där med 3D - testa i butik om du trivs med tekniken innan du köper. Har du sett det på en LCD någon gång? Om inte, testa i butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De nya kanalerna som startar till hösten, exempelvis SVT HD 1 och 2 kommer sända via DVB-T2 MPEG4.

Det är såna här saker som får mig att fundera på vad ett grafikkort i en ny dator bör kunna hantera. Eller är det bara tv kortet man behöver titta på? Startar nog snart en tråd på lämplig plats då jag vill lära mig mer om det.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkortet har inget med sändningsformatet att göra. Talar vi om datorn är det ett TV-kort som sköter det eller i mer generella ord en tuner (mottagare). Några TV-kort för DVB-T2 finns dock inte än, ja kanske något enstaka, av vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...