Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Creative HS-950 (headset) Problem att få det att funka


Skandar

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har precis skaffat mig Creative's HS-950 headset via USB.

Jag kör ett Windows 7 32bit's system och jag satt in sladden i USB:n och lät den installera. Ska först börja med att berätta att det finns på Creative's hemsida, drivrutiner för Windows 7 så att det ska funka men mitt problem är att jag varken får ljud eller kan spela in på min dator.

 

Mitt ljudkort är SoundBlaster Xtreme Audio. När enbart mitt ljudkort+högtalare är aktiverade så funkar ljudet såklart utmärkt, ikonen längst ner till vänster som ser ut som en högtalare har EJ något rött kryss över sig. Men så fort jag installerar mitt headset så blir det ett rött kryss över det.

Har även försökt köra Windows 7 egna felsökning, har fått upp en del lustiga anmärkningar som att tjänsten Windows Audio + Windows Audio Endpoint Builder inte är igång men har dubbelkollat detta och de körs. Förmodligen bara ett standard meddelande.

Det första meddelandet man ser när man gör felsökningen det är "Den här ljudenheten är inaktiverad" av någon konstig anledning men kollar jag i enhetshanteraren så är den fullt aktiverad.

Försöker gå till Ljudhanteraren och klicka mig in på Uppspelning, försökte inaktivera samt aktivera ljudenheten men inget händer, den har inte ens någon "bar" för ljudet att gå upp eller ned. Försöker jag klicka mig in på Inspelning så hänger sig själva sidan.

 

detta är mycket frustrerande då jag precis hämtat dom här hörlurarna.. mindre kul att det inte ska funka...

Har ni några idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio som du har? Har du provat att uppdatera drivrutinerna till ljudkortet?

Extreme Audio

Det kan även hjälpa att installera om drivrutinen till hörlurarna.

Hs-950

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...