Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför blir datorn seg med tiden?


Ky

Rekommendera Poster

Det borde ju finnas en genväg till Internet Explorer i start-menyn.

 

Ja, eller nere i snabbstart. mer info hur du får upp den och vad det är:

 

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Add-or-remove-the-Quick-Launch-toolbar

 

om du nu inte hittar den någon stans så kan du prova att installera om Internet Explorer.

 

Här har du en länk till IE 7:

 

http://www.microsoft.com/Downloads/details.aspx?familyid=9AE91EBE-3385-447C-8A30-081805B2F90B&displaylang=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men han har vart inne och kollat och han hittar inte .exe filen.

 

 

 

 

Jag har ingen Xp maskin här så kan ej kolla vad det visar, men Yellow dog vad visas inne på ditt system?

 

Och de där med att processorn inte varvar upp har ja aldrig hört talas om , men ja vet att vissa processorer sänker sin "Multiplier" när det inte behövs, alltså deras Frekvens går ner.

 

Jag vet mycket väl vad som visas i system på en XP dator.

 

Att processorn fastnade på en låg frekvens är självupplevt på en DELL latitude D800.Orsaken låg i kylfläkten.Efter lite bök med den så fungerade den igen.Datorn blev som sitt forna jag.

 

Att skapa en ikon på skrivbordet på det sätt jag beskrivit vet jag fungerar.

 

Till skillnad från dej sitter jag just nu vid en XPdator och har naturligtvis testat mina påståenden.

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet mycket väl vad som visas i system på en XP dator.

 

Att processorn fastnade på en låg frekvens är självupplevt på en DELL latitude D800.Orsaken låg i kylfläkten.Efter lite bök med den så fungerade den igen.Datorn blev som sitt forna jag.

 

Att skapa en ikon på skrivbordet på det sätt jag beskrivit vet jag fungerar.

 

Till skillnad från dej sitter jag just nu vid en XPdator och har naturligtvis testat mina påståenden.

LARSAS

 

okej , ja kolla upp de och det var processorns tillfälliga mhz som visades(suger att man börjar glömma av xp :P), men nu får vi hoppas att det bara är för att han inte belasta cpun , för att få svaret på de så får han själv belasta den och se om den ändras och även kolla i bios och se vad det står där.

 

och skapa en genväg som du sa fungerar såklart men problemet är att han hittar ingen .exe fil, alltså programmet så han har ingen sak att göra genvägen av.

för så som jag förstod så mena du att han skulle gå in på alla program och höger klicka på IE och sen skicka genväg till skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej :/ har ingen xp dator här så kan ej kolla , men hade du bara en genväg på skrivbordet? eller var försvann den ifrån?

 

Jag hade som vanlig standard är, en ikon på skrivbordet, en ikon i snabbstart och en ikon under START och Internet Explorer under Alla program. Alla försvann och det finns ingen exe.fil i programmappen. Visst kan jag installera om, MEN programmet måste ju finnas eftersom jag kan öppna (och använda)det genom en länk från e-posten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade som vanlig standard är, en ikon på skrivbordet, en ikon i snabbstart och en ikon under START och Internet Explorer under Alla program. Alla försvann och det finns ingen exe.fil i programmappen. Visst kan jag installera om, MEN programmet måste ju finnas eftersom jag kan öppna (och använda)det genom en länk från e-posten.

 

Okej, men starta upp en länk via ditt email program , och så slår du in den sidan du vill ha som hemsida och sen tar du och högerklickar och trycker på att skapa genväg och så lägger du den var du vill ha den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...