Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar arbetsdator. Vilken?


saki

Rekommendera Poster

Hej,

Jag är ute efter en bärbar arbetsdator,den ska vara lätt,skärmen ska vara minst 15 inte större än 17,den ska vara snabb om möjligt med Intel Core i7. Den ska inte kosta mer än 15 000kr helst under 10 000kr. Jag har tittat lite på märkena Asus, Lenovo och Sony,men kan inte bestämma mig.

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har filtrerat ut lämpliga datorer på prisjakt. Satte att de skulle ha minst 4GB minne förutom dina kriterier ovan.

 

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=k=s56619411

 

Ser ingen Lenovo som passar, men väl en Sony och ett antal HP. Jag brukar rekommendera Sony eller HP. Nu är det iofs en annan tråd här där det är problem med en HP dator, men min erfarenhet och vad jag hör från andra som är insatta är att HP har generellt sett minst strul. Sony brukar alltid placera sig i topp i tester av bärbara. Själv har jag just nu en Dell och den funkar också bra, men jag vet att det är en del som haft strul med Dell's support.

 

Om du verkligen vill ha en lätt dator så tycker jag att du ska ha det som riktmärke när du väljer. Varje hekto du kan kapa kommer att betala sig om du ska släpa runt mycket på datorn. Därför tycker jag att någon av HP's Envy datorer ser trevliga ut.

 

Edit: HP Envy 15-1190eo, Sony Vaio VPC-F12S1E och Dell Studio XPS 16 har de bästa skärmarna bland de utfiltrerade. Kan också vara ett argument om du ska arbeta mycket framför skärmen och vill ha bästa bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du? Artikeln behandlar bärbara i en annan prisklass och saknar flera av de stora spelarna på marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej.

Jag undrar om någon har tips var kan man köpa en dam datorväska för 17 tums bärbar dator?Färg ska vara lila eller rosa...

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...