Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hittar inte Boot Device


Macky

Rekommendera Poster

Hej

jag har en HP Pavillion som vill inte starta. Den hittar inte boot enheten. Jag körde diagnos test allt annat fungerar men det är något fel på Boot Path. Jag försökte med F 11 för att återställa systemet det gick inte. den säger att jag måste vända mig till HP support och jag har ingen support på datorn.

Kan ni snälla hjälpa mig.

Tack för allt hjälp och tips på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar.

Ja , jag det har jag gjort jag valde HD som förste boot alternativ.

ändå den frågar efter giltig boot enhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns hårddisken i BIOS-listan med anslutna enheter?

Hur gammal är datorn?

Är det en stationär eller bärbar dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ha blivit något fel på någon fil som behövs tidigt i uppstarten så att BIOS inte kan starta Windows. Vad är det för Windows-version på datorn? Med Vista så finns det bättre reparationsmöjligheter.

 

Har du gjort recovery-skivor för ominstallation av Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en windows vista recovery ligger i HD partion E. jag har inte några recovery skivor. Det går inte att starta recovery processen genom att trycka på F11 vid start.

 

Jag försökte även att formatera och installera xp men det gick inte xp installtions programmet avbröts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det fortfarande är Vista som är installerad så kan du pröva med en reparationsskiva för Vista:

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/how-to-make-a-windows-vista-repair-disk-if-you-dont-have-one/

Datorn ska sedan startas från den skivan och hur du använder dess funktion "Startup repair" beskrivs t ex på http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial148.html

 

Från HP bör du kunna köpa recovery-skivor för ominstallation för några hundra kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tack Cecillia

Det var en hårdvaro fel jag mennar att HD var dålig jag formaterade och installerade den HD som extra HD ändå den försvann då och då och lät mycket. Till slut den försvan för alltid. Det är min bedömning??? att det berodde på HD??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...