Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrapljud


Ceddan

Rekommendera Poster

Jag trodde att jag hade problem med spotify men det är förmodligen datorn. Jag stänger sällan av datorn överhuvudtaget och nu får jag ett skrapande ljud när jag spelar musik. Detta skrapljud försvinner när jag startar om datorn, vad kan det bero på? Det låter ungefär som spräckta högtalare, knastrigt. Men efter omstart av datorn försvinner detta oljud

 

Jag har win 7 och försökt uppdatera ljudkortet med den säger att jag har den senaste.

Är det något konstigt program som stör i bakgrunden???

 

 

 

/ceddan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

denna slutledning är högst ovetenskaplig!

Har du flera streamade program på samtidigt, t.ex Voddler, ngn radio Gadget i sidebaren, dessa är ju aktiva om du inte stänger ned ett program som t.ex Voddler helt, bort från uppstart. Radiogadgets i sidebaren ligger också överför hela tiden oavsett om du tryckt på dess Avknapp! Bör tas bort.

 

Sedan har vi hur din router/modem är kopplat ,finns det TV/telefon på samma lina?

Har du skärmad kabel?

 

Kanske fläkten i datorn stör på ngt sätt, du säger att datorn står o går hela dagen, även kärnan i nätaggregatet, kan ge störningar, även om de inte borde! Ja anledningarna kan vara många!

 

Men börja med att kolla vilka program som är aktiva!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...