Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Realtek High Definition Audio


Ralle93

Rekommendera Poster

Nu är det så att jag vill ha Realtek High Definition Audio på datorn, istället för Realtek AC97. Jag hämtade filerna från Realteks hemsida, men när jag hade installerat allt och startat om systemet, så kunde maskinvaran inte hittas och kunde därför inte fungera korrekt.

 

:thumbsdown:

 

Så vad beror det på? Är mitt ljudkort för dåligt? Eller beror det på nåt helt annat kanske?

 

Tacksam för hjälp, och hoppas jag får svar så snabbt som möjligt!:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att jag vill ha Realtek High Definition Audio på datorn, istället för Realtek AC97. Jag hämtade filerna från Realteks hemsida, men när jag hade installerat allt och startat om systemet, så kunde maskinvaran inte hittas och kunde därför inte fungera korrekt.

 

:thumbsdown:

 

Så vad beror det på? Är mitt ljudkort för dåligt? Eller beror det på nåt helt annat kanske?

 

Tacksam för hjälp, och hoppas jag får svar så snabbt som möjligt!:rolleyes:

Jag förutsätter att du har installerat det ljudkort du ska ha, och att du har dom drivrutiner som ska ha följt med detta kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vad har du för ljudkort, kontrollerade du i förväg om det var kompatibelt?

Mvh

Mats H

 

nVIDIA nForce4 SLI (CK8-04) har jag.

 

Nej jag kontrollerade tyvärr inte.

 

 

Jag förutsätter att du har installerat det ljudkort du ska ha, och att du har dom drivrutiner som ska ha följt med detta kort.

 

Nej, alltså jag har inte köpt nytt ljudkort eller nåt. Ville bara installera en bättre version av Realtek på samma kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...