Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Galaxy 9000/internetuppkoppling mot Telenor


Jaroma

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har nyligen köpt en Samsung Galaxy 9000. Har Telenor som mobiloperatör. Hade en Sony Ericsson tidigare med samma operatör med internetuppkoppling. Nu vet jag inte hur man ska installera internet på denna telefon. Telenors kundtjänst kunde inte hjälpa mig. Var idag inne hos en Telenorbutik, han hänvisar till tillverkaren Samsung. Av ren nyfikenhet var jag hos Telia och frågade om samma sak. Det skulle inte vara några s om helst problem om jag flyttade mitt abonnemang dit. Är det någon här som vet hur jag ska bete mig? Eller är det en sak som Telenor inte reder ut med denna telefon?

 

/Jaroma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ha internet i telefonen!

 

Vill du ha Internet i telefonen eller använda den som modem till datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Ska ha internet i telefonen!

 

Då ska du göra en kopplingspunkt som ansluter till APN services.telenor.se , inga login, lösenord eller IP-adresser ska anges. Om du måste skriva telefonnummer ska det vara *99#.

 

Exakt hur du skapar en kopplingspunkt på din telefon har jag ingen aning om. På vissa telefoner måste man även berätta för webläsare mm vilken kopplingspunkt man vill använda.

 

Hoppas det hjälper dig, även om mitt svar inte är så detaljerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska du göra en kopplingspunkt som ansluter till APN services.telenor.se , inga login, lösenord eller IP-adresser ska anges. Om du måste skriva telefonnummer ska det vara *99#.

 

Fick det inte att fungera med Dina förslag heller. Trodde jag hade koll på det hela men icke....

Pratade med Telenor idag igen på deras kundservice, vederbörande var nog heller inte riktigt uppdaterad. Fick en kopia på den länken som jag fick av "gästen", i övrigt inget nytt förutom att han ringde upp mig igen efter någon minut. Då hade han sett att mitt simkort var gammalt, ca 5-6 år. Trodde att detta inte var kompatibelt med dom nya telefonerna. Han skulle skicka ett nytt idag och har det förhoppningsvis imorgon. Vi får se om det hjälper!

/Jaroma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Låter konstigt. Det brukar annars skickas som ett slags SMS/MMS alla inställningar du behöver så fort du öppnar mobiltelefonen. Då väljer du "Installera" när du mottagit filen. Sen tar det inte lång tid förrän nästa kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...