Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med security toos virus :(


Lena B.

Rekommendera Poster

Jösses.... hur tusan får jag bort detta virus???

Gör enligt konstens alla regler... laddar ner malwarebytes samt rkill.. Kör dessa men det vill inte fungera att ta bort detta envisa pop upp fönster om virus och security tool.

 

rkill kommer upp i ett svart fönster som säger följande (men vad ska jag göra med det??? ):

 

This log file is located at C:\rkill.log.

Please post this only if requested to by the person helping you.

Otherwise you can close this log when you wish.

Ran as Simons Dator on 2010-08-01 at 22:50:07.

Processes terminated by Rkill or while it was running:

C:\DOCUME~1\SIMONS~1\LOKALA~1\APPLIC~1\37387.exe

Rkill completed on 2010-08-01 at 22:50:08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi ta det från början? Det blir lite lättare för oss att veta vad som händer i datorn.

 

Starta Rkill (i Vista och Windows 7 genom att högerklicka på filen och välj Kör som administratör om det valet finns).

Det blir ett svart fönster/ruta en stund om programmet lyckades köra.

 

Om du får ett meddelande om att RKill är skadligt så bry dig inte om det. Det är det skadliga programmen som inte vill bli stoppat. Lämna kvar varningen på skärmen och kör RKill en gång till.

 

Kör RKill flera gånger efter varandra tills du inte ser till det skadliga programmet längre, dock max 10 gånger. Om du redan från början inte ser till det skadliga programmet så räcker det med 3 gånger.

 

Vi kan se vad DDS visar till att börja med. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

 

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi ta det från början? Det blir lite lättare för oss att veta vad som händer i datorn.

 

Starta Rkill (i Vista och Windows 7 genom att högerklicka på filen och välj Kör som administratör om det valet finns).

Det blir ett svart fönster/ruta en stund om programmet lyckades köra.

 

Om du får ett meddelande om att RKill är skadligt så bry dig inte om det. Det är det skadliga programmen som inte vill bli stoppat. Lämna kvar varningen på skärmen och kör RKill en gång till.

 

Kör RKill flera gånger efter varandra tills du inte ser till det skadliga programmet längre, dock max 10 gånger. Om du redan från början inte ser till det skadliga programmet så räcker det med 3 gånger.

 

Vi kan se vad DDS visar till att börja med. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

 

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

_____________________________________________

 

Åh tack snälla. vad glad man blir när "någon" vill försöka få en amatör som jag att lyckas bemästra virus smile.gif

 

Kan förklar lite mer om problemet, Security tool.

Det poppar upp i ett fönster, säger sig scanna igenom min dator och visar att vi har virus som den kan hjälpa oss att ta bort genom att bli medlemmar och betala för oss.

jag kan inte ladda ner något program på datorn, jag kan inte öppna upp några program som redan finns på den så att försöka aktivera vårt virusprogram vi missat att uppdatera är inte att tänka på sad.gif

 

Jag har laddat ner de två program jag beskrev ovan till en USB sticka och försökt att installera dem på datorn. Lyckas inte göra det utan att starta upp datorn i "felsäkert läge" .. då går det att installera programmen. Rkill programmet har jag gjort enligt din beskrivning ovan och då den svarta rutan kommit upp så dyker sedan ett nytt fönster upp med ovan nämnda text i som jag inte visste vad jag skulle göra med för att gå vidare och bekämpa viruset.

 

Marw..programmet lyckades jag som sagt också i felsäkert läge installera. Scannade igenom hela datorn och hittade två infekterade filer som jag enligt instruktioner skulle jag välja att ta bort. Efter detta vill programmet att jag ska starta om datorn vilket jag också gjorde... då startas den om i "vanligt" läge... problemet då är att detta envisa virus program fortfarande kommer i strid ström "upp poppandes" på skärmen sad.gif Med andra ord har jag ju inte lyckas att bemästra viruset.....

 

Nu ska jag på mitt USB minne försöka ladda ner DDS du tipsar om (från en frisk dator) , och försöka få ner det på den sjuka datorns skrivbord. Lite osäker på hur du menar i "slutkämmen" att jag ska göra att skriva in ngt i "mitt svar ??" men det kanske blir solklart när jag väl kommer så långt smile.gif

 

Varmt tack för ditt svar på min tråd!!

 

(kan meddelas att programmet jag kör i är XP )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra att ha datorn i felsäkert läge när du kör DDS och du kan köra RKill först.

 

För säkerhets skull ska du köra Flash Disinfector på den friska datorn så att det inte sprids någon smitta från den sjuka datorn till den friska.

Spara Flash Disinfector by sUBs på Skrivbordet:

http://www.techsupportforum.com/sectools/sUBs/Flash_Disinfector.exe

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/Flash_Disinfector.exe

Dubbelklicka på den nedladdade filen för att starta programmet.

Följ de anvisningar som kommer upp.

När det står att du ska sätta in flash-diskar så stoppar du in det USB-minne som kan tänkas vara infekterade.

När allt är klart så avsluta programmet och starta om datorn.

 

Om du inte lyckas köra DDS i felsäkert läge heller så finns det andra program att ta till.

 

När du har fört över DDS-loggen (DDS.txt) som DDS-programmet skapar till den friska datorn så öppnar du DDS-loggen i Anteckningar (det är bara att dubbelklicka på loggen) och där kopierar du alltihop (Redigera - Markera allt och sedan Kopiera). I ditt svar här klistrar du sedan in loggen genom att t ex högerklicka i svarsrutan och välja Klistra in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eh.. funkar inte att ladda ner programmet till den friska datorn och scanna av USB minnet

Jag klickar på din andra länk (första fungerar ej) sparar ner på skrivbordet... dubbelklickar. Kommer upp att fönster som säger "ett oidentiferat program vill komma åt datorn" jag väljer tillåt... sen händer inget mer???

 

Är jag månne hopplöst fall?? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för Windows i den friska datorn? Om det är Vista eller Windows 7 kan du pröva med att högerklicka på Flash_Disinfector och välj Kör som administratör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...