Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Surfa på datorn genom iPhone?


Conny_T

Rekommendera Poster

Hej,

 

Om jag köper en iPhone med fri surf, går det rent teoretiskt att koppla den till stationär dator och slippa en separat dongel? Jag är inte ute efter hastigheten (läser tidningar och kollar e-posten), snarare att slippa kostnaden för ett modem om det ändå går att nyttja mobilen.

 

Vilket bör man nyttja, USB eller Bluetooth mellan telefon - dator?

 

 

Vänligen

Conny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det har i alla fall tidigare varit spärrat i telefonen, vet inte om Apple ändrat sig på senare tid.

 

Med en Android-telefon är det inga problem. Så fort du anslutit usb-kabeln frågar telefonen om du vill dela det mobila bredbandet till datorn. Jag använder min mobil så, just för att - som du säger - slippa separat dongel och kostnaden för modem samt separat abonnemang.

 

USB är att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

towermountain

Hej Conny,

 

Jag har en Iphone från 3, inköpt för fyra månader sedan.

 

Jag var skeptisk till att det skulle funka trots att försäljaren sade att det inte var några problem, men måste erkänna att jag blev imponerad då det både funkade och dessutom gick relativt fort. Jag har mest kört Bluetooth mellan laptop och telefonen, blev ingen större skillnad med usb. Men det är ju alltid bra att få laddning till luren samtidigt, då batteriet i Iphonen suger...

Jag har kört mest där det normalt är riktigt dålig täckning, men allt gick väldigt smidigt.

Surfa nyheter och lyssna på Spotify gick kanon! Surfade till och med på laptop och Iphone samtidigt utan problem.

 

Det är bara att slå på internetdelning på telefonen och skapa en Bluetooth-anslutning från dator till Iphone. Dock så har väl Telia och Tele2 lite långsammare surf? Om du har någon av dessa vill säga.

 

Mvh

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Bugar och tackar för svaren, precis beställt en iPhone 4 (lång lev.tid) genom Tre med 10Gb surf. Det lär räcka för mina ändamål, dvs tidningar och e-post.

 

underat länge om det verkligen var nödvändigt med en dongel och ett extra abonemang, prylarna/mjukvaran borde ju finnas i telefonen och som ni skriver så fungerar det för er :)

 

Upplever ni en bättre mottagning med mobilen jämfört mot dongeln, vilka hastigheter pratar vi om?

 

 

Vänligen

Conny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...