Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel spr[k p[ tangentbordet efter omformatering


Lenny1994

Rekommendera Poster

Hej, jag 'r inte v'rst kunnig p[ datorer men har under senare tiden velat omformatera min dator och st'lla ;ver den till spr[ket engelska.

 

Jag lyckades med omformateringen och [terskapandet av ints'llningar och program som jag beh;vde. N[got som d'remot blev fel 'r att tangentbordet har blivit *Engelskt*. N'r jag 'ndrade spr[ket ville jag bara ha alla menyer(operativsystemet p[ Engelska inte tangentbordet...

 

 

 

 

 

Det h'r b;rjar bli riktigt j**** jobbigt och jag vet inte vad jag ska g;ra f;r jag kan inte 'ns skriva ett normalt formelt Svenskt mail l'ngre

 

 

Du skulle vara hur grymt som helst om ni h'r p[ Eforum skulle kunna hj'lpa mig!

 

*Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Vad är det för operativsystem?

 

Kan du inte ändra endast tangentbordslayouten så att den blir svensk?

...borde gå. Vet att jag lyckades ändra min tangentbordslayout till danska bara för att ha lite kul när jag satt och chattade på IRC för många år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack, jag letade lite efter det du beskrev

 

kom in på kontrollpanelen-> Clock, Language, Region->Change keyboards or other input methods-> Change Keyboard.> add

 

där tog jag Svenska, nu kan jag alltså byta till Svenska och skriva. men sofort jag går till en ny internet sida eller öppnar en ny map eller helt enkelt byter fönster byts skrivandet tillbaka till den engelska varianten...

 

någon ny idé på att få det att bli Svenska permanent? :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta vilket operativsystem så är det svårt att ge exakta svar,

 

Men oftast står det standard språk, eller så tar du helt enkelt bort engelska layouten och har endast kvar svenska som språk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...