Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilt bredband tele2 stänger av sig.


Villaforever

Rekommendera Poster

Villaforever

Hej.

Jag vet inte om det är rätt tråd, men ni får väl flytta till rätt tråd isåfall om det är fel.

 

Jag har mobilt bredband med ett tele2 modem fast med ett telenor sim kort. När jag surfar så händer det ganska ofta att modemet lägger av. Skickar med ett bifogad fil där de står vad felet är (min eng är extrem usel)

 

Hjälp mig snälla.

post-70301-1280651887,17_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Sim/Usim card has not been detected or is invalid = Simkortet saknas eller är ogiltigt.

 

Det borde betyda att modemet har problem med att läsa simkortet (glappkontakt) eller att det är något fel på simkortet.

 

Troliga fel:

1: Trasigt modem

2: Trasigt simkort

3: Slut pengar på kortet. (Kontantkort)

EDIT:

Jag har mobilt bredband med ett tele2 modem fast med ett telenor sim kort

Fast i ditt fall kan det vara så att ditt Tele2 modem inte gillar ditt Telenor simkort.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villaforever

Vad säger deras support ?

 

Steg 1 borde ju vara att rigna dit..

 

Tele 2 eller telenors. Bävar för ringa tele 2 för deras kundservice är ju inte speciellt hjälpsamma.

 

De vill ju hela tiden ha ett personnr eller telefonnummer når de ska hjälpa en så de kan kolla mitt abbomemang, sen när jag säger att jag inte har det utan har hos telenor, då helt plötsligt kan de inte hjälpa mig utan ajg måste ringa till telenor, för felet ligger där vill de påstå...

 

Men men jag får väl testa.. bättre kundservice denna gång kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tele 2 eller telenors. Bävar för ringa tele 2 för deras kundservice är ju inte speciellt hjälpsamma.

Du är i en knepig situation när du har ett modem från ett företag och ett abonnemang från ett annat företag. Risken är stor att dom kommer att skylla på varandra för att slippa hjälpa dej.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villaforever

Du är i en knepig situation när du har ett modem från ett företag och ett abonnemang från ett annat företag. Risken är stor att dom kommer att skylla på varandra för att slippa hjälpa dej.

 

Thomas

 

 

Ja så går det när man litar på folk som säger att modemet ska vara operatörsfritt ( har köpt på tradera...så fort jag fick igång modmet funka det fint fint, så jag satte ju såklart positivt omdöme ssom jag nu ångrar extremt :(...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så går det när man litar på folk som säger att modemet ska vara operatörsfritt

Det kan ju hända att modemet inte är operatörslåst, men trots detta så kan det vara svårt få hjälp av supporten när det krånglar p.g.a. du blandar in två olika företag.

Jag har inte mobilt bredband, så jag vet inte om modemen kan vara operatörslåsta.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Troligen har väl personen på Tradera låst upp modemet.Då är det väl knappast ett problem för Tele 2 längre.Vad säger Telenor,Telenorprogrammet behöver kanske uppdateras?Vad säger försäljaren på Tradera?

 

Kontant eller -månadsabbonemang?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

En fråga till.

 

Vad heter programmet som kopplar upp dej i datorn.

Det är väl knappast comviq connect

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villaforever

Hej

 

En fråga till.

 

Vad heter programmet som kopplar upp dej i datorn.

Det är väl knappast comviq connect

LARSAS

 

Tele 2 mobile partner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villaforever

Hej,

för att slippa bekymmer skulle jag skaffa mig ett eget modem, och häva köpet.

Mvh

Mats H

 

Tror säljaren knappast går med på det tyvärr. Han svarar ju rätt segt på mail.

 

Jag har månadsabonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.mobilabredband.se/

 

Kanske den här länken kan ge viss hjälp,

Finns både FAQ och forum.

 

Vad jag förstår så var inte tele 2 modem operatörslåsta.För Telenor påstås det räcka med att ändra APN till services.telenor.se *

Kanske har uppdateringar gjort att det fungerar sämre nu.Man kan ju testa med att avinstallera programmet i kontrollpanelenoch sen installera igen genom att koppla in modemet..

 

Kanske någon dyker upp med något förslag.Komplettera gärna med modellbeteckning.

*

http://www.mobilforum.se/forum/119604.0/tele2-usb-huawei-e220-telenor-sim.html

 

Se jerjo2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...