Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp med tabell i Word


Tjingis

Rekommendera Poster

God morgon gott folk.

 

Jag håller på med en namninsamling som jag tänkte skicka iväg här i helgen så jag skulle behöva lite hjälp av någon kunnig här vad gäller word och dess tabellformatering. :mellow:

 

Har alla namn i en tabell med 1 kolumn tom där jag vill ha nummer för varje namn så man enkelt kan se hur många påskrifter jag fått ihop.. säkert superenkelt men jag har försökt med allt. :(

 

Någon som kan hjälpa mig?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser 2 sätt:

 

Du markerar den kolumn du vill ha numren i och sen väljer du Numrerad lista så får du hela kolumnen numrerad. Men siffrorna blir med en punkt efter nummret och du kan inte plocka in nya rader eller ändra på ordningsföljden på raderna.

 

De andra sättet är att skapa din lista i Excel och kopiera in namnen från ditt Worddokument. Sen lägga in nummren i en av kolumnerna. I Excel skriver du in de 2-3 första nummren för hand, sen markerar du de inskrivna numren. Du flyttar musmarkören till de nedre högra hörnet. Ett + tecknet visas och du trycker ned vänster musknapp och drar de hela nedåt. Då begriper Excel att du vill ha löpande nurering. Slutligen markerar och kopierar du dina 2 kolumner och klistrar in den i ditt Word dokument.

 

/Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Vill bara göra en kommentar till Tjingis inlägg.

Man kan definiera egna format för listan. Med andra ord går det att få bort punkten efter siffrorna om man skulle vilja det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...