Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med mobilt bredband hjälp sökes omgående!


anderzzons

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett mobilt bredband (3). Jag har provat och installera om det och uppdatera det men när jag ansluter så kan jag bara surfa på internet explorer 64 bitars. inget annat funkar inte msn, skype eller vanliga internet 32 bitars. Någon som kan hjälpa mig vore jag tacksam!

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vilket Windows är det fråga om?

har du kontrollerat dina Internet inställningar i 32 bitars IE, att de överenstämmer med 64 bitars?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tyvärr inte det minsta insatt i datorer när det kommer till såna här avancerade saker.kan du förklara hur jag gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vilket Windows var det du hade?

Ineternet Explorer 32 bitars, Verktyg, Internetalternativ - fliken Anslutningar, och titta även genom att trycka på knappen LAN inställningar.

Notera vad som står där.

Öppna sedan IE 64 bitars och jämför. Korrigera IE 32 om det inte överenstämmer, eller har något ifyllt alls.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kolla på inställningarna nu och dom stämde överens med varandra. Har du något annat tips på vad som kan vara felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

varför gjorde du en ominstallation av modemet?

Finns det en meny för modemet med inställningar?

Har du varit i kontakt med din support? Om, vad säger de?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag testa installera om det för om jag hade gjort något fel vid installationen så testa jag det. och det finns en meny på modemet,ja. Tre support säger bara att det ska funka bara.inte så speciellt engagerade i detta.

Tack för att ni tar er tid också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om möjligt, kontrollera om det finns skillnader i inställningar för modemet på de olika datorerna.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

som jag ser det är det nu 2 saker kvar.

1) Ominstallation av modemet. Avinstallera via Kontrollpanelen och Program. Ta bort ev. nätverk i Kontrollpanelen och Nätverk/Internet. Gör sedan en diskrensning. Starta om datorn och installera modem programmet. Var noga med stegen i installationen, när modemet skall anslutas osv. Efter installation, starta om datorn, och följ ev. instruktioner.

 

2) Om detta inte fungerar, kontakt din support för hjälp.

Mvh

Mats h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...