Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows skannerprogram konstrar


VIM

Rekommendera Poster

Jag har lyckats föra över foton från min digitalkamera (Olympus FE-200)till datorn med hjälp av Windows eget program.

När jag nu ska fortsätta med samma procedur "hämta foto från kamera eller skanner" får jag upp två ikoner (Lexmark Series 400 som jag har som all-in-one skrivare samt Olympus eget program, vilket jag av Olympus egen support har blivit anmodad att inte använda . Oavsett vilken av dessa ikoner jag klickar finner ingen av dem kameran som är riktigt ansluten med USB kabel. Samma sak händer med Windows eget skannerprogram. Jag vet dock att fotona ligger i kameran eftersom jag sett dem i kamerans arkiv.

Någonstans på vägen gör jag fel, men var och hur?

Tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Vad är det du vill göra egentligen? Om jag läser ditt inlägg rätt får jag intrycket att du vill hämta bilder från kameran till scannern och det är för mej en helt ny variant.

 

Bilder från kameran till datorn funkar tydligen för dej och då har du ju bilderna "på plats", eller? Scannerfunktionen på din skrivare är till för att du ska kunna digitalisera och importera ex. papperskopior, tidningsurklipp, blanketter o.dyl. till datorn. Skrivaren får därmed samma funktion som kameran.

 

Kolla hur du använder skrivaren som scanner i manualen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vad är det du vill göra egentligen? Om jag läser ditt inlägg rätt får jag intrycket att du vill hämta bilder från kameran till scannern och det är för mej en helt ny variant.

 

Bilder från kameran till datorn funkar tydligen för dej och då har du ju bilderna "på plats", eller? Scannerfunktionen på din skrivare är till för att du ska kunna digitalisera och importera ex. papperskopior, tidningsurklipp, blanketter o.dyl. till datorn. Skrivaren får därmed samma funktion som kameran.

 

Kolla hur du använder skrivaren som scanner i manualen!

 

Hej Brandklipparen du har helt rätt att det var felaktigt uttryckt från min sida. Jag avsåg att hämta foton från min kamera till datorn. Jag har just idag fått reda på att det kan vara min USB-port som har konstrat eftersom datorn inte fann kameran enl. det felmeddelande jag fick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...