Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pekplattan hackar Macbook PRO 13


Labtec

Rekommendera Poster

Min Macbook pro 13 har efter ca 6 mån användning börjat strula. Det är musen som hackar. Har ingen extern mus inkopplad.

Problemet uppstår efter en stunds användning och försvinner vid omstart oftast. Får en känsla att det sker om datorn är varm?! Är det någon som har liknande problem eller har tips åt mig? Tacksam för alla svar.

 

Har ominstallerat operativsystemet som följde med (mid 2009) men det har inte hjälpt.

OBS, bara ominstallerat inte formaterat och installerat det tänkte jag först men lyckades inte hitta alternativet radera och installera. Är det någon som kan guida mig med att radera/formatera och ominstallera så vore jag tacksam för det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värme och macbooks är ju ett problem. Står datorn på något hårt så luften kommer ut ordentligt?

 

Hur mycket minne på disken är ledigt?

 

Kör du tuffa grejer på datorn? (Video/grafik redigering eller andra grunkor som kräver mycket av datorn)

 

Har du kontrollerat att du har senaste program uppdateringarna?

 

Testa avaktivera tap-to-drag och ignore-accidental-tap. Vill man vara för snabb kan det tydligen sätta farthinder i användningen.

 

Vet att det är många som haft problem med svullet batteri i vanliga MacBooks, du kan ju testa ta ut batteriet (om du inte har unibody dvs) och se om det funkar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör ha garanti på den. Eller?

Tycker du ska utnyttja garantin.

Eftersom du ominstallerat mjukvaran och det inte hjälpte så tyder det på hårdvarufel.

Detta är enligt min uppfattning vanligt på bärbara datorer.

 

(sedan 1995 har jag haft 4st bärbara datorer på jobbet, Compaq felfri, IBM två servisar under garantitiden, i 1a byttes BIOS batteri, i 2a moderkort och hårddisk, HP/Compaq nw8000 felfri och används fortfarande när Dellen krånglar, DELL D620 byte av hårddisk, första kraschen efter 12 månader, ominstallation, nästa efter 6 månader senare, ominstallation, nästa 3 månader senare, ny hårddisk och ominstallation.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...