Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Papper fast i Samsung CLP-315


Stefan K

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har problem med att en del av ett papper sitter fast i skrivaren, en Samsung CLP-315. Det har lindat sig runt trumman och nu finns det ingenting att få tag i så man kan dra. Jag tänkte att det skulle vara lättare att få lös papperet om jag tog lös trumman. Har kommit så långt att jag öppnat luckan bak och tagit bort de fyra skruvarna. Har även lossat "drivningen" på vänster sida men det känns som att nåt fortfarande sitter fast för det vill inte följa med så lätt som jag skulle vilja. Skulle behöva tips från nån som grejat med en CLP-315 eller i alla fall vet hur man gör!

 

Tack på förhand!

 

// Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste problemet själv. Kan förtydliga problemet. Det som papperet satt fast runt var fixeringsenheten, trumman kanske var missvisande.

 

Så här gjorde jag (om nån får samma problem):

 

- Öppna luckan fram där man byter toner. Två skruvar upptill där ska bort så att det går att lyfta bort överdelen av skrivaren.

- Öppna luckan bak och skruva ur de fyra skruvar som håller fast fixeringsenheten.

- Om man sen tittar framifrån igen så finns det två skruvar som håller ihop delen runt fixeringsenheten. Skruva ur dessa så kommer man åt fixeringsenheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det! =)

Var lite skeptisk till att börja skruva isär skrivaren först eftersom jag aldrig gjort det tidigare. Man vill ju gärna få ihop grejerna också...men det gick ju bra! Det var inte så svårt egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tack för det! =)

Var lite skeptisk till att börja skruva isär skrivaren först eftersom jag aldrig gjort det tidigare. Man vill ju gärna få ihop grejerna också...men det gick ju bra! Det var inte så svårt egentligen.

 

Hej. Du verkar känna till Samsung CLP-315, när det gäller pappersstopp.

Mitt problem är att pappermatningen tvärstannar ca. 5 cm in på utkastet!

Efter frikoppling, borttagande av pappret och återstart så blir resultatet alltid detsamma.

Jag har rengjort hela skrivaren till och med en optisk brytare vid magasinet,

men inget tycks hjälpa.

Är det någon som har en bra idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...