Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Plextor PX 800A


Johan S Stenström

Rekommendera Poster

Johan S Stenström

Jag undrar varför det inte går att hitta firmware till Plextor PX 800A. Den har tidigare fungerat alldeles utmärkt, men nu ber brännarprogrammet mig att sätta in en tom DVD. Köpte TDK dual layer och det har den tagit förut. Kan det vara så att dom har gjort om dom lite och då har firmwaren inte hängt med.

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt, hittade några länkar, men det var oseriösa klassade länkar, så jag lägger inte ut dessa här, man vet aldrig vad man får extra då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Jo. Nu har jag bränt en DVD+RW i denna brännare och det fungerade. Jag får använda upp dom här skivorna i min laptop i stället, sedan får jag kolla bättre vilka skivor som funkar. Kanske skriva ett brev till Plextor att dom får ägna sig lite mer åt PX 800 och bistå med firmware. :) Den är i alla fall inte lastgammal.

 

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo. Nu har jag bränt en DVD+RW i denna brännare och det fungerade. Jag får använda upp dom här skivorna i min laptop i stället, sedan får jag kolla bättre vilka skivor som funkar. Kanske skriva ett brev till Plextor att dom får ägna sig lite mer åt PX 800 och bistå med firmware. :) Den är i alla fall inte lastgammal.

 

Johan

 

Okej, då kan det ju vara, som inte är så ovanligt, att din brännare helt enkelt inte tar vissa skivor, du får kanske försöka med att testa några fler olika märken, och se vad som kan fungera.

Att kolla med tillverkaren om det finns någon ny firmware, kan ju vara klokt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...