Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus


SteelyDan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu har jag problem igen.

Min laptop är jätteseg. Den går knappt att starta upp. Och hårddisken hackar konstigt på ett monotont sätt.

Antiviruset har satts ur funktion (bl.a. autoprotect) och även om jag åtgärdar det så sätts det tillbaka.

Malwarebytes går inte att söka med alls.

Jag prövade med en återställningspunkt men det misslyckades.

Tog 20 min för mig att komma in hit på forumet.

Prövar att köra en dds logg men det vill inte hända något...?

 

Har prövat i felsäkert men det går inte att köra malwarebytes då heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hårddisken hackar konstigt på ett monotont sätt.
Det låter som att hårddisken håller på och går sönder. Låt datorn och hårddisken vila ett tag och sedan kan du se om du hinner göra säkerhetskopior på de viktiga filer, som du inte redan har säkerhetskopior på, innan hårddisken helt slutar fungera. Om du har möjlighet är det bäst att flytta över hårddisken till en annan dator som extradisk så att inte körningen av Windows belastar hårddisken i onödan. Därefter verkar det vara läge att byta ut hårddisken även om du för säkerhets skull kan köra något test av den först.

 

-----------

Flyttar tråden från "Virus, skadliga program & botemedel" till "Hårddiskar & Lagringsmedia".

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte om jag hade fört över problemet från jobbdatorn till min laptop via usb. Den (jobbet) reagerar likartat som denna.

Varför hoppar alla inställningarna i mitt Norton 2010 i oläge då. Brandvägg och epost-säkerhet har satts ur funktion. Men kanske reagerar den på den trasiga hdd:en då?

 

Jag får skicka in hela skiten på lagning då..

Jag bifogar en logg här iaf.

Den tog mig låång tid att fixa...suck

 

Beklagar att jag bifogar "Attach" så slarvigt.

 

/B

DDS.txt

Attach.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte till något skadligt i loggarna. Enligt DDS-loggen har det just inte hänt något i datorn senaste månaden heller, mer än att idag på dagen verkar det ha varit något problem med en del av registret.

2010-07-28 13:06:18 65536 --sha-w- c:\users\christian\ntuser.dat{6bce9fbe-9a40-11df-81ef-b792dc0a01f4}.TM.blf

2010-07-28 13:06:18 524288 --sha-w- c:\users\christian\ntuser.dat{6bce9fbe-9a40-11df-81ef-b792dc0a01f4}.TMContainer00000000000000000002.regtrans-ms

2010-07-28 13:06:18 524288 --sha-w- c:\users\christian\ntuser.dat{6bce9fbe-9a40-11df-81ef-b792dc0a01f4}.TMContainer00000000000000000001.regtrans-ms

 

Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i BIOS eller i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...