Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tomt formulär då man öppnar det, hur?


Ppoi

Rekommendera Poster

Hej!

 

Finns det någon vänlig och teknisk människa där ute som kan hjälpa mig? Jag har tre viktiga frågor:

 

1) Hur gör jag för att få formuläret att vara tomt då det öppnas?

2) Går det att lägga in en knapp i det tomma formuläret, så att alla poster visas igen?

3) Går det att ha en filtreringsknapp som, när man trycker på den, inte visar senaste filtreringen utan bara ett tomt formulär?

 

Hjälp är mycket välkommet! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cege Anderson

Hej hej

 

1. Under egenskaper för formuläret anger du Ja för egenskapen Inmatning

2. Det går kanske (hinner inte testa) men annars kan du väl ha 2 olika formulär, ett för inmatning och ett för att titta på poster. Sedan skapar du knappar för att växla mellan dessa. Jag gör nog så alltid i liknande situationer men ...

3. På ungefär samma sätt som i fråga 2

// Cege

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

jag hittar inte "Inmatning" bland egenskaperna : (

 

Visar formuläret i formulärläge (i design går det inte att få fram egenskaperna för formulär, då blir det bara för detalj eller något annat..) och trycker på visa > egenskaper, men det finns ingen inmatning där.

 

Hjälp!

 

Och kan man få programmet att glömma bort tidigare filtrering varje gång man trycker på filtreringsknappen, så man får börja om i ett tomt formulär?

 

:wacko:

 

 

EDIT:

 

Nu fixade det sig med inmatningen. Ska bara lista ut detta med att få Access att glömma tidigare filtrering också : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...