Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hjälp mig med mina grafikkort!

drenchyy

Recommended Posts

Tjena, har ett stort problem med grafiken på min nya dator, det är så att jag har två grafik kort, ett Intel® HD och ett NVIDIA Geforce 310M och jag vill ju såklart använda mitt geforce som primär grafik till allt men det funkar inte :(( står i enhetshanteraren om PCI-styrenhet på enkel kommunikation. undrar om de kan ha något med saken att göra, vore väldigt tacksam för svaren så jag kan ordna det här

Har du både ett internt ihop med moderkortet, och ett löst grafikkort, så bör du avaktivera det interna, om du ska använda det löstagbara.

nej har två interna då det är en bärbar dator. men datorn använder automatiskt Intels och det verkar inte gå att ändra för ja vet inte hur :P

är det inte som så att geforce-kortet ska kicka in när det så behövs, dvs när det är lite mer avancerade uppgifter att lösa?

Duger inte Intel-grafiken för det vardagliga? jag tycker nog den är klart duglig då den klarar av att exempelvis accelererar video utan problem.

Två tankar

1. Ta dig in i datorns BIOS och se om du kan inaktivera ena kortet där

2. Öppna enhetshanteraren och inaktivera Intel-grafiken där.

men lite tur tar GeForce över (och din dator förlorar batteritid).

Intel® HD graphics borde kortet du vill bli av med heta.

Provade att inaktivera intels nu och nu kan det inte hitta något kort alls, gick in i enhetshanteraren och tryckte på kontrollera maskin varu förändring till Geforces, då kom de upp "söker efter Plug and Play typ" också började den söka drivisar för PCI-styrenhet för enkel kommunikation men det misslyckas

ja, då får du nog leva med det.

Min fråga om varför du vill deaktivera Intel får du gärna besvara...

Jag har en dator med bara Intel grafik i och jag är nöjd med vad den ger på min 22" skärm...

ja, då får du nog leva med det.

Min fråga om varför du vill deaktivera Intel får du gärna besvara...

Jag har en dator med bara Intel grafik i och jag är nöjd med vad den ger på min 22" skärm...

Det kanske var "min rekommendation" som gav det valet, vet i och för sig inte om drenchyy har ett moderkort som styr detta automatiskt, eller om man som tidigare bör avaktivera det kort man inte vill använda.

Hej

Möjligt att jag minns fel .Men i kontrollpanelen för Intel Graphics (eller Nvidia) så kan det finnas en inställning.På en Packard Bell med ATI och integrerad Intel grafik tror jag det var så.Ikon nere till höger för att nå panelen.

Kolla även energialternativ som annat tänkbart ställe.

Men vad är problemet med att ha det som nu.

LARSAS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...