Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hämta data från annat blad i samma bok


Macke Mot

Rekommendera Poster

Hallå

 

Jag försöker få till en funktion där jag vi data verifiering i lista kan styra vilket blad och cells data skall hämtas ifrån. Jag har alla blad heter 2010 Jan 2010 Feb osv så vi säger att jag via dataverifierinegn i cell b3 vill välja 2010 Juni så långt inga problem. Sedan vill jag visa 2010 Juni cell h32 i aktuella bladets cell b10.t lite med denna formel =INDIREKT("'" & B3&"'!H32") som jag snubblade över i en annan tråd men den ger felet att jag änvänt för många argument. Hoppas någon skarpsinnt människa kan hjälpa mig att bena ut detta. Allt handlar om att jag vill kunna välja ut viss data för att printa statistik likadant månad för månad och även smidigt kunna ta fram gammal statistik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tanke, du kan inte organisera dina data lite bättre? Utspridda tabeller är alltid svåra att jobba med.

 

 

Men

=INDIREKT("'" & B3&"'!H32")

borde fungera givet det står ett korrekt bladnamn i B3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tanke, du kan inte organisera dina data lite bättre? Utspridda tabeller är alltid svåra att jobba med.

 

 

Men

=INDIREKT("'" & B3&"'!H32")

borde fungera givet det står ett korrekt bladnamn i B3.

 

 

Så bra där var lösningen. Måste bara fått med de lustiga amp vid kopieringen av formeln från förra tråden jag läste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...