Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kartor till GPS

lg

Recommended Posts

Till vilket GPS-märke är det lättast att hitta gratiskartor för "nedladdning"? Idag kan man ju få en GPS för 1000-2000:- men kartuppdateringarna verkar ju dyrare än själva enheten, därav min fråga.

Och på samma tema, vilket GPS-märke har bäst "community"? POI:s, hack, tredjepartsuppdateringar, nya firmwares osv?

Leta istället efter en GPS med fria kartor en viss tid efter köp. En del garanterar senaste kartan, en del fria uppdateringar i två år efter köp.

Vilka du hacka, knäcka eller göra annat halvt legalt med din GPS då är det upp till dig men inget vi pratar om här.

Se Eforums regelverk.

Thomas Tydal

Till Nokiamobiler laddar man ju ner kartor gratis. Dock är väl den röststyrda navigeringen betaltjänst har jag för mig, men kartorna och dess sökfunktioner är ju gratis.

Att jailbreak:a/roota sin gps kan ju knappast vara otillåtet att prata om här. På IDG:s övriga webbplatser (tidskrifterna) förekommer ju sådant.

Till Nokiamobiler laddar man ju ner kartor gratis. Dock är väl den röststyrda navigeringen betaltjänst har jag för mig, men kartorna och dess sökfunktioner är ju gratis.

Att jailbreak:a/roota sin gps kan ju knappast vara otillåtet att prata om här. På IDG:s övriga webbplatser (tidskrifterna) förekommer ju sådant.

Det är sant det är sant.... my bad.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...