Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Benq eller LG?


10CG10

Rekommendera Poster

Jag har 2000 kr att lägga på en ny skärm och har hittat två kandidater. Jag har inga jättekrav men vill naturligtvis ha det bästa alternativet för mina 2000.

 

Jag skall koppla in dator och XBOX i skärmen så jag vill ha HDMI.

 

De jag väljer mellan är dessa:

 

LGW2453VPF

 

BenQ 24" LCD G2420HD

 

Många är tydligen väldigt nöjda med Benqen som trots allt är äldre än LGn och jag har inte kunnat hitta så mkt om LGn. Det positiva som jag ser det med LGn är att det är inbyggda högtalare på vilket jag gärna har.

 

1. Någon som har några erfarenheter av LGn?

 

2. Vilken skärm skulle ni valt och varför?

 

3. Någon som vet vilken skärm som har bäst bild/är bäst till spel/XBOX?

 

4. Någon som vet något om ljudkvaliteten på LGn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har, sedan 1,5 år, en något mindre LG som jag är mycket nöjd med om det kan vara dig till någon ledning.

 

T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

hmm, har köpt två olika Benq-skärmar till broder min, och de fungerade ruskigt bra, samma TN-panel i grunden som min betydligt dyrare Samsung, så det är nog mest märket man betalar för.

 

skulle jag varit du, hade jag valt Benq utan tvekan, chansen är att de ser väldigt lika ut bildmässigt, TN-paneler är dessutom ganska samma skit enligt min erfarenhet.

lägg de extra 800 kronorna på ett par högtalare, och du får ljud som faktiskt är någorlunda trevligt att lyssna på ;) förutsatt att det inte är utrymmeskrav eller personliga preferenser som gör att du vill ha högtalarna i skärmen.

 

bra lär det gå i vilket fall :)

 

ps. LED skärmar är lockande, bättre svärta och så vidare, men tillverkarna har problem med hållbarhet om det ska vara riktiga vita Dioder, så antingen är kvaliten sämre, eller garantin (kan ha fel men iaf :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...