Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

volymikonen borta i aktivitetsfältet


calculus

Rekommendera Poster

I aktivitetsfältet brukar det finnas snabbknapp för att ändra volymen. Men den är borta. Går jag in på startmenyn->högerklickar->egenskaper->aktivitetsfältet->anpassa->så står det under tidigare objekt som funnits i aktivitetsfältet "volym", dvs den som har försvunnit, men väljer jag att den ska visas jämt så visas den inte. Hur får jag tillbaka den funktionen i aktivitetsfältet?

 

/Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I aktivitetsfältet brukar det finnas snabbknapp för att ändra volymen. Men den är borta. Går jag in på startmenyn->högerklickar->egenskaper->aktivitetsfältet->anpassa->så står det under tidigare objekt som funnits i aktivitetsfältet "volym", dvs den som har försvunnit, men väljer jag att den ska visas jämt så visas den inte. Hur får jag tillbaka den funktionen i aktivitetsfältet?

 

/Thomas

 

Gå via kontrollpanelen och Ljud och ljudenheter, så ska du hitta mitt på en ruta för "Visa volymkontroll i Aktivitetsfältet", och den ska då givetvis vara ibockad.

 

Finns det ingen sådan ruta att bocka i, så får du nog installera om drivrutinerna för ljudkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå via kontrollpanelen och Ljud och ljudenheter, så ska du hitta mitt på en ruta för "Visa volymkontroll i Aktivitetsfältet", och den ska då givetvis vara ibockad.

 

Finns det ingen sådan ruta att bocka i, så får du nog installera om drivrutinerna för ljudkortet.

 

Jo jag såg att man kunde göra det nyss men då stod det att volymkontrollen måste installeras. Beror nog på att drivrutinerna inte har installeras på rätt sätt. Installerade om datorn nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag såg att man kunde göra det nyss men då stod det att volymkontrollen måste installeras. Beror nog på att drivrutinerna inte har installeras på rätt sätt. Installerade om datorn nyligen.

 

Hur ser det ut under enhetshanteraren och ljud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut under enhetshanteraren och ljud?

 

Skickar med en bild på "enhetshanteraren" och en bild på "egenskaper för ljud och ljudenheter". Felmeddelandet på denna bild kommer upp när jag försöker bocka för rutan "visa volymikonen i aktivitetsfältet" .

post-65137-1280136074,53_thumb.jpg

post-65137-1280136082,61_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt detta problem sitter jag på sedan igår, allt stämmer enl. detta men min volymkontroll får jag inte tillbaka .

 

Vad ska jag göra ????

 

RNI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt detta problem sitter jag på sedan igår, allt stämmer enl. detta men min volymkontroll får jag inte tillbaka .

 

Vad ska jag göra ????

 

RNI

[/quote

 

Jag la en fil i system32 mappen. Filen var SNDVOL32.exe. Då kunde jag bocka för rutan att jag ville visa volymikonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...