Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppkoppling av trådlöst internetradio


eriklompen

Rekommendera Poster

Jag har problem att få mitt nyanskaffade internetradio av typen tangent guattro att fungera trådlöst. Jag har en router D-link DIR-655 som sänder skyddat nät. Radion hittar nätet och nätets kod är ok inmatat med radion meddelar "Fel i trådlös anslutning 10000" . Jag har inte lyckats knäcka vad felmeddelandet betyder.

 

Kan någon hjälpa mig med detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att starta om routern genom att koppla loss strömsladden och vänta någon minut innan du kopplar tillbaka den. Jag har också en D-link DIR-655 router och precis som alla andra hemmaroutrar som jag har ägt så behöver även denna modell återstartas ibland genom att göra den strömlös.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Thomas

 

Jag släcker routern varje gång jag kör ned datorn. Jag kör alla datatillbehör via en elfördelningsdosa som släcks med brytare, så el kopplas bort från alla dataprylar.

 

mvh

 

eriklompen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ett krypterat nätverk, kontrollera att du angett den korrekta

koden eller lösenordet. Kom ihåg att koder är känsliga för om det är

stora eller små tecken. Om din radio visar: ‘Wireless error’ , följt av ett

femsiffrigt nummer då du försöker ansluta till ett krypterat nätverk,

måste du se till att du anger det korrekta lösenordet för nätverket. Om

problemet kvarstår bör du undersöka nätverkskonfigurationen

 

Citatet ovan är kopierat från manualen till din Tangent Quattro. Jag föreslår att du kollar att din router har UPnP aktiverat. När du har aktiverat UPnP, så provar du att göra om den trådlösa anslutningen med din Tangent Quattro.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Thomas

 

Jag släcker routern varje gång jag kör ned datorn. Jag kör alla datatillbehör via en elfördelningsdosa som släcks med brytare, så el kopplas bort från alla dataprylar.

 

mvh

 

eriklompen

 

Varför stänger du ner din router, när du stänger av datorn?

Det kan få effekten att du gör en fabriks-nollställning varje gång, då nollställer du också alla inställningar för ditt trådlösa nätverk, varje gång.

 

Testa att låta din router vara påslagen, även när du stänger av datorn.

Sätt igång routern, gör en grundinställning och se till så allt fungerar, låt den sedan vara påslagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...