Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hänger sig/ladda för länge


bladhet

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har en Bärbar Fujitsu Siemens med windows vista som har börjat hänga upp sig/ladda ovanligt länge. Virusprogrammet Norman och antispyware programmet spybot visar inga angrepp (uppdaterade).

(proc:

 

Det började med att jag skulle lägga över en del låtar till min mp3-spelare som då ha en usb överföring och den laddade ovanligt länge och till och med hakade upp sig och det gröna fältet som visar när någonting skall öppnas (antar jag) stå och tickar.

 

Datorn i sig går snabbt men vid typ av sådana tillfällen stannar snabbheten och datorn bara stå och ladda och ingenting händer.

 

Vad skall man göra? Internet fungerar utan problem men när man arbetar på datorn börja den krångla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att det bara är när du kopierar filer till/från externa enheter som du har problem med att det tar orimligt lång tid? Är de externa enheterna alltid anslutna via USB? I så fall skulle du kunna hämta USB-relaterade drivrutiner från Fujitsus webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framför allt när jag kopiera filer till externa enheter men också vid öppnande av mappar på dem andra hårddiskarna. Detta inträffar ibland, inte hela tiden. När det väl händer så slutar det med att datorn "låser" sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Menar du att det bara är när du kopierar filer till/från externa enheter som du har problem med att det tar orimligt lång tid? Är de externa enheterna alltid anslutna via USB? I så fall skulle du kunna hämta USB-relaterade drivrutiner från Fujitsus webbplats.

 

Du ha jag och en kompis kommit från till att det är utforskaren som är problemet om varför den hänger sig, ladda i evigheter utan att man senare kan gå vidare. Efter att utforskaren ha orsakat problemet bli man tvungen att logga ut från min användaren och logga igen.

 

Några förslag på lösningar av problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...