Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det står något annat än vad jag skriver


rpgmaster

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu på senare tid har jag märkt att det står något annat på skärmen än vad jag skriver på tangentbordet. Detta händer rättså ofta.

 

Exempel:

Här höll jag i tangenten "D":

uaääzpsnbäglt5xsr.4s sö4+köycjqkhb9du6<91<z8fjåw7so+1kwkz89xlvuyr1

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ja, jag har provat att byta tangentbord och resultatet blev detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ett USB-anslutet tangentbord pröva en annan USB-kontakt.

 

Om det är ett trådlöst tangentbord så kanske batteriet håller på och tar slut eller om det finns någon annan trådlös pryl som stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har ett USB tangentbord inkopplat i laptopen.

Det hjälpte inte att byta usb port.

 

Men detta med tangentbordet verkar inte hända förränn jag drar igång vissa saker. NU såg jag på en trailer på steam och då började detta med tangentbordet igen.

 

Fast jag har ju spelat spel utan att något har hänt. När jag startar om datorn så är allt normalt igen, sedan tar det några timmar och då börjar det igen.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig för detta är väldigt jobbigt?

 

edit:

Nu när jag startade om datorn så var tangentbordet konstigt när jag chattade i steam.

börjar bli orolig på att det är något fel i datorn så jag måste byta ut den för det är ju en laptop :( .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig för detta är väldigt jobbigt?

 

edit:

Nu när jag startade om datorn så var tangentbordet konstigt när jag chattade i steam.

börjar bli orolig på att det är något fel i datorn så jag måste byta ut den för det är ju en laptop :( .

 

Låter kanske lite som ett mjukvarufel, har du bara för att, testat tangentbordet i en annan dator, så att du vet om det är tangentbordet eller inte?

Eller testat ett annat tangentbord i den bärbara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har testat ett annat tangentbord i det bärbara. Det var det standard som sitter i den bärbara datorn som jag testade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detsamma som det vanliga tangentbordet jag brukar använda. alltså skriver fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men detta med tangentbordet verkar inte hända förränn jag drar igång vissa saker. NU såg jag på en trailer på steam och då började detta med tangentbordet igen.

 

Fast jag har ju spelat spel utan att något har hänt. När jag startar om datorn så är allt normalt igen, sedan tar det några timmar och då börjar det igen.

Kan det tänkas vara ett överhettningsproblem? Låter fläkten mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det tänkas vara ett överhettningsproblem? Låter fläkten mycket?

 

Vet ej riktigt hur mycket du tycker är mycket, men för mig låter den en hel del. Som sagt är det en laptop så det blir svårt att rensa. Har testat med tryckluft på burk men det hjälpte inte mycket...

 

edit:

 

Jag tog tempen med CPUID Hardware Monitor

Tempen på de olika sakerna:

CPU: Intel Core 2 Duo P7350:

55grader

 

GPU: Nvidia Geforce 130M:

49grader

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du öppnat luckorna på undersidan av datorn också för att kolla hur det är med damm?

 

Är temperaturerna uppmätta när datorn inte just har gjort något och tangentbordet fungerat eller när det har slutat att fungera?

55 grader är ju lite högt i vila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tempen var mätt när tangentbordet fungerade, samt att jag inte gjorde något typ.

 

Jag öppnade datorn en gång för inte så länge sedan men då såg jag inte så mycket damm, och jag är rädd för att skruva bort något.

 

Funderar på om jag ska ner till stan imorgon och betala för att få den rensad från damm och se om det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luckorna på undersidan av datorn är till för att öppnas. Man öppnar dem när man ska komplettera med mer minne, byta ut hårddisken mm och det brukar stå om dem i manualen.

 

Du kan ju börja se en trailer och samtidigt kolla vad som händer med temperaturerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar skype så går tempen upp till 60-63grader.

 

Jag öppnade luckan och jag såg inte alls mycket damm dock.

 

edit:

tittade på lite videos och då kom tempen upp i 67grader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju för varmt i alla fall så det är nog bra att få den genomgången. Förutom att där finns damm kan det ju vara som så att kylpastan har torkat ihop och behöver bytas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju för varmt i alla fall så det är nog bra att få den genomgången. Förutom att där finns damm kan det ju vara som så att kylpastan har torkat ihop och behöver bytas ut.

 

Men är det inte lite skumt att kylpastan ska kunna torka ihop så på ca 1år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det borde den inte göra. Men någon anledning måste det ju finnas till att den blir för varm i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Hur sitter du med datorn?

 

Jag menar, du har inte datorn stående t ex i sängen?

 

Då lär inte luften komma ut genom ventilationshålen på sidor och undersida. Min bärbara höll på att kollapsa när jag satte min i sängen på ett hotellrum och drog igång en film. Satte istället datorn på ett bord och det blev genast bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=510282

 

Är det den här datorn (Den jag hittade på Prisjakt med den utrustningen).

 

Står något om 2 årsgaranti-Dessutom har man 3 års reklamationsrätt på ursprungliga fel

Äventyra inte garantin med stora ingrepp!

 

Vet inte om de temperaturer som du anger är speciellt höga om jag jämför med min egen bärbara.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer lägga in datorn på servis nu så de får rensa datorn från damm samt lägga på ny kylpasta på processorn.

 

Jag kommer meddela hur datorn funkar när jag får tillbaka den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur sitter du med datorn?

 

Jag menar, du har inte datorn stående t ex i sängen?

 

Då lär inte luften komma ut genom ventilationshålen på sidor och undersida. Min bärbara höll på att kollapsa när jag satte min i sängen på ett hotellrum och drog igång en film. Satte istället datorn på ett bord och det blev genast bättre.

 

Nej, jag har den på ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer meddela hur datorn funkar när jag får tillbaka den.

Ja, gör det för det är alltid kul att få reda på hur det går. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...