Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Skriva ut text som sparas?

alexanderHH

Recommended Posts

alexanderHH

Hejsan!

Jag är nybörjare i HTML och CSS. Jag kan också väldigt lite ASP. Nu är det så här att på min hemsida har jag en liten 'Senaste nytt' ruta. Skulle man kunna göra så att det finns en text ruta kanske som man kan skriva i och så hamnar det i min senaste nytt ruta? Jag menar så att jag inte varje gång behöver lägga till det i själva HTML filen.

Tack på förhand, Alexander

PS: Mitt webbhotell är ett gratis webbhotell som heter 000webhost DS

Förslagsvis använder du asp's FileSystemObject för att spara och läsa text från en fil. Du kan, för att snabba upp det hela, använda någon befintlig gästboks-kod som du modifierar något.

Tex: http://www.aspsidan.se/default.asp?page=readarticle&artId=133

Du bör dock även se till att skydda inmatningssidan så att inte vem som helst kan skriva in nyheter.

alexanderHH

Förslagsvis använder du asp's FileSystemObject för att spara och läsa text från en fil. Du kan, för att snabba upp det hela, använda någon befintlig gästboks-kod som du modifierar något.

Tex: http://www.aspsidan....ticle&artId=133

Du bör dock även se till att skydda inmatningssidan så att inte vem som helst kan skriva in nyheter.

Hej!

Jag följde exemplet för att prova på men när jag kom till sidan skicka.asp så blev det bara ren text :