Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung i9000 Galaxy s - good or bad


Matisyahu

Rekommendera Poster

Jag var och kikade på en samsung i9000 galaxy s igår, och blev förtjust så inni! Har tidigare haft iphone alla versioner, men har tröttnat på apples begränsningar. Den var lättare, bättre kontrastförhållande, fruktansvärd videoupplösning(riktigt impad), ljusblixt, 5Mpixel kamera, snabbare att bläddra mellan alla applikationssidor.

 

Ja, allt verkade bättre än iphone. Eftersom man får bygga egna applikationer, borde det väl en dag vara bra mycket större än Iphones "applikations-nät/storlek? Om det nu inte är det redan.

 

Men jag undrar över applikationerna, finns det lika många och roliga applikationer som iphone har?

 

Finns det något negativt att säga om denna telefon?

 

 

 

//Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Samsung i9000 Galaxy s - good or bad"

Det vet du nog bäst själv. Det är du som ska bränna dina surt förvärvade stålar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det finns cirka 60 000 applikationer att jämföra med iphone som har 300 000. Jag tror nog det finns mer spel och roliga saker till iphone, men jag har inte märkt något problem med utbudet och jag har haft android i åtta månader. Så jag rekommenderar absolut en androidtelefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tomas! Men jag vill veta nackdelarna också, du om någon måste veta. Jag har googlat om Androidmobilerna och ännu inte hittat något negativt. Är de så bra som jag läst och hört?

 

60 000 applikationer låter inte helt fel heller, man utnyttjar säkert bara max 200 st om året kan jag tänka mig. Jag tror att om 2-3 år så är Androids OS applikations storlek ikapp Iphones, kanske går det snabbare än så.

 

Men kan tänka mig att det blir bra mycket mer "skitprogram" när vanliga hemmasnickare gör egna applikationer. Men man får väl sålla ut hehe.

 

//Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag var och kikade på en samsung i9000 galaxy s igår, och blev förtjust så inni! Har tidigare haft iphone alla versioner, men har tröttnat på apples begränsningar. Den var lättare, bättre kontrastförhållande, fruktansvärd videoupplösning(riktigt impad), ljusblixt, 5Mpixel kamera, snabbare att bläddra mellan alla applikationssidor.

 

Ja, allt verkade bättre än iphone. Eftersom man får bygga egna applikationer, borde det väl en dag vara bra mycket större än Iphones "applikations-nät/storlek? Om det nu inte är det redan.

 

Men jag undrar över applikationerna, finns det lika många och roliga applikationer som iphone har?

 

Finns det något negativt att säga om denna telefon?

 

//Daniel

 

Finns nog ingen mobiltelefon som är så hypad som Iphone. Blir trött på luren utan att ens ha ägt den.

 

Angående ditt köp lär du säkert inte ångra dig. Jag har S8000 och ångrar inte telefonvalet en sekund. Snacket att telefonen kan ersätta kameran tar jag med en nypa salt. Ögonblicksbilder hänger inte telefonen med alls. Allt är borta när kameran vaknat. Vill du ha bra bilder är det en riktig kamera som gäller.

 

Videoinspelningsfunktionen är rätt OK. Finns tydligen samma på telefonen som du funderar på.

 

Min telefon har också klarat ett par fall i backen. På några forum har telefonens framsida spruckit vid fall i backen. Min har överlevt. Däremot flög alla delar åt varsitt håll.

 

Bästa rådet är att läsa tester och bilda dig en egen uppfattning. Känns det rätt i magen ska du absolut köpa telefonen. Har du tur kan du säkert byta upp dig hos din operatör. Dom brukar ha sådana erbjudande. Då behöver du säkert inte betala mer än uppkopplingsavgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nog ingen mobiltelefon som är så hypad som Iphone. Blir trött på luren utan att ens ha ägt den.

 

Angående ditt köp lär du säkert inte ångra dig. Jag har S8000 och ångrar inte telefonvalet en sekund. Snacket att telefonen kan ersätta kameran tar jag med en nypa salt. Ögonblicksbilder hänger inte telefonen med alls. Allt är borta när kameran vaknat. Vill du ha bra bilder är det en riktig kamera som gäller.

 

Videoinspelningsfunktionen är rätt OK. Finns tydligen samma på telefonen som du funderar på.

 

Min telefon har också klarat ett par fall i backen. På några forum har telefonens framsida spruckit vid fall i backen. Min har överlevt. Däremot flög alla delar åt varsitt håll.

 

Bästa rådet är att läsa tester och bilda dig en egen uppfattning. Känns det rätt i magen ska du absolut köpa telefonen. Har du tur kan du säkert byta upp dig hos din operatör. Dom brukar ha sådana erbjudande. Då behöver du säkert inte betala mer än uppkopplingsavgiften.

 

Hello!

Jag hittade en negativ sak om telefonen. Man måste tydligen vara riktigt stadig på handen, absolut still för att det ska bli bra bilder. Det skulle bli OK bilder, som man kunde lägga upp på facebook och bloggar. Men att printa ut dem till bröllops albumet kanske inte är någon ide.

 

Min senaste Iphone blev stulen, så jag var in på Telenor butiken, fick ett erbjudande om att lägga 299kr på min nuvarande räkning för att få en Android. Det är 9 månader kvar på abonnemanget, så troligen sitter jag med en Iphone och en Android mobil snart. Väldigt onödigt, men ska sälja min Iphone tänkte jag. Den är operatörslåst i 9 månader till som sagt, är det olagligt att låsa upp den? Har läst på en del forum att det är möjligt. Om det nu är lagligt, vad kan man sälja en ny Iphone 3 Gs 16 Gb för?

 

//Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal
Men jag vill veta nackdelarna också, du om någon måste veta.

 

Den enda nackdelen jag kommer på med Android i Sverige är att Google inte erbjuder möjligheten att ta betalt för program via sin butik Android Market. Men man är ju som sagt inte tvingad att använda Android Market.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? att google inte finns på android market?

Android Market använder väl alla som har Androidmobiler sig av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Jag menar att man inte kan ta betalt för program på Android Market i Sverige. Vill man ta betalt, eller köpa appar till Android, så får man vända sig någon annanstans. Dvs, som köpare får man leta upp tillverkarens hemsida, som utvecklare får man ha en egen hemsida. Eller så lägger man upp en gratisversion på Market och så kan användarna köpa fulla versionen direkt i appen.

 

Det är nackdelen, jämfört med Apples butik där det går att ta betalt. Dock tillåter ju inte Apple något annat sätt att distribuera appar än deras butik, så man måste ju betala till dem. Till Android kan man ju sköta allt själv utanför butiken om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får se om jag har förstått dig rätt nu.

 

Som utvecklare av en applikation kan du antingen:

 

lägga upp en gratisversion på Android Market hemsida

Kan jag som ägare av androidmobil/konsument ladda hem den gratis?

 

Är det ett måste av utvecklaren att lägga upp en gratisversion?

 

 

Ha en egen hemsida, och sälja applikationen där

Här blir det tveksamt för mig. Att köpa applikationer på hemsidor, som inte är så kända som tex Android Market och Apple. Då luktar det bedrädgeri långa vägar, kommer säkert finnas många Fake sidor framöver. Om det nu inte redan finns.

 

Ska sälja min Iphone tänkte jag. Den är operatörslåst i 9 månader till som sagt, är det olagligt att låsa upp den? Har läst på en del forum att det är möjligt. Om det nu är lagligt, vad kan man sälja en ny Iphone 3 Gs 16 Gb för? Kan man ta fullt pris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min Galaxy S i 2 veckor nu... och jag är helnöjd... det enda jag saknar är en fotolampa. Tar mycket fina bilder, men när det börjar bli lite mörkt är det kört.

 

Men rekommenderar telefonen varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Du kan lägga upp både betalversioner och gratisversioner på Android Market. Inget krav på varken det ena eller andra. Men betalversionerna går inte att köpa just i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min Galaxy S i 2 veckor nu... och jag är helnöjd... det enda jag saknar är en fotolampa. Tar mycket fina bilder, men när det börjar bli lite mörkt är det kört.

 

Men rekommenderar telefonen varmt!

 

Har du ingen fotolampa?

 

är det en samsung i9000 galaxy s?

Enligt försäljaren på Telenor var det fotolampa på telefonen. Tyckte det lät riktigt bra, då jag aldrig haft det förut.

 

Vad tycker du om video kvaliteten? Jag blev helt paff när jag såg vilken skarp bild det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen fotolampa?

 

är det en samsung i9000 galaxy s?

Enligt försäljaren på Telenor var det fotolampa på telefonen. Tyckte det lät riktigt bra, då jag aldrig haft det förut.

 

Vad tycker du om video kvaliteten? Jag blev helt paff när jag såg vilken skarp bild det var.

 

Nopp ingen fotolampa. Var inne på The Phonehouse. Hon där inne sa att där fanns lampa, men det fanns ingen när jag köpte telefonen senare... dock på Media Markt. Men det ska ju vara samma telefon. Samsung Galaxy S (GT-I9000)

 

Filmkvalitén är kanon! :) 720p filmar den i alltså (HD) inte full HD men det blir ändå väldigt skarpt :)

 

Tillägg:

Höjdpunkten på telefonen är ju faktiskt skärmen. 4" och så otroligt skarp bild.

När du sedan kan lägga in .mkv filer blir det ju bara bättre. Jag kan kolla på HD filmer på telefonen och det är kanon tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...