Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Byta ut pci.sys enligt mitt virusskydd

Angelina72

Recommended Posts

Det har tydligen smugit sig in en backdoortrojan som infekterat PCI.sys filen. För att lösa problemet vill mitt virusprogram att jag ska sätta i XP-skivan och starta i felsäkert läge. Problemet är att jag inte fick någon sådan skiva till min DELL-dator. Försökte via DELLs supportsida lösa detta, men det enda alternativet var en variant av ominstallation. Det vill jag inte göra, utan jag vill bara byta ut den infekterade filen (om det är möjligt).

Nu verkar det inte vara så lätt som jag trodde att hitta en sådan fil. Tänker jag fel. Måste jag ominstallera eller är det möjligt att bara byta ut filen? Om jag kan byta ut filen, var hittar jag en frisk sådan?

Har googlat massor tycker jag.

Tack på förhand.

Jag kan inte garantera något men vi kan göra ett försök. Men först gäller det att veta vad det är för infektion i datorn så att där inte finns andra skadliga filer som skulle infektera pci.sys igen.

Kan du klistra in en logg från antivirusprogrammet där det framgår i vilken mapp som pci.sys ligger och vilken typ av infektion det rör sig om?

Har antivirusprogrammet tidigare hittat andra skadliga filer i datorn? I så fall en logg med den informationen, tack.

Vi kan se vad DDS visar också. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...