Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Premiere Elemnts öppna .mov-filer?


Reknud

Rekommendera Poster

Jag har köpt Premiere Elemnts 8 för att kunna redigera filmer från min enkla digitalkamera (Casio Exilim). Dessa har formatet .mov men ve å fasa - dom går inte att öppna i Premiere Elements!?

På kartongen står: "Import/export av MOV kräver QuickTime".

Är det något jag kan ladda ner gratis eller måste jag betala ytterligare för att kunna använda mitt nyinköpta program?

I min gamla Fuji-kamera blir det .avi-filer som går utmärkt att öppna och redigera i Premiere Elemnts 8.

 

Hoppas på hjälp,

MVH Tomas Dunker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt Premiere Elemnts 8 för att kunna redigera filmer från min enkla digitalkamera (Casio Exilim). Dessa har formatet .mov men ve å fasa - dom går inte att öppna i Premiere Elements!?

På kartongen står: "Import/export av MOV kräver QuickTime".

Är det något jag kan ladda ner gratis eller måste jag betala ytterligare för att kunna använda mitt nyinköpta program?

I min gamla Fuji-kamera blir det .avi-filer som går utmärkt att öppna och redigera i Premiere Elemnts 8.

 

Hoppas på hjälp,

MVH Tomas Dunker

 

 

QuickTime hittar du här att ladda ner Men välj för rätt system, du behöver inte ange någon mailadress, utan tryck på Download Now, när du valt vilket operativ du har. http://www.apple.com/quicktime/download/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...