Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ingen bild men datorn startar

helpmee

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte en "Hp Pavilion 6345.sc" för ca 2 år sedan, för ett par veckor sedan började datorn allt mer ofta få "blåskärmar".

Sen en dag när jag skulle sätta på datorn så startade den men ingen bild kom upp på skärmen , jag testade med en annan skärm men samma sak där.

då testade jag att ta bort alla ram minnen utom ett , och då funkade datorn!

Jag testade ram-minnen var för sig i datorn sedan och det verkade som ett var trasigt,men när jag satte i alla de 3 som funkade när det satt i själva så fick jag samma problem igen (Datorn startar men ingen bild)

Efter ett tag lyckades jag få 2 minnen att fungera samtidigt men de funkade bara om båda satt på de yttersta minnes platserna.

Jag testade sen att installera windows 7 (64-bit) på datorn istället för det som kom med till datorn Vista (32-bit)

Datorn fungerade felfritt då jag installerat windows 7 istället, men jag hade då bara 2 minnen i.

Så testade att att sätta i alla minnen och se om det funkade bättre på windows 7.

Så jag satte i alla fyra minnen i datorn och den här gången kom hp's logga upp på skärmen men sen hände inget mer så jag stängde av datorn och satte på den igen men nu hände ingeting.

Så jag tog ur de minnen jag nyss att sättit i och testade om den startade med 2 minnen som jag hade 5 minuter tidigare.

men nu så funka inte det heller!!!!!

jag testade att sätta i ett minne för sig men det är samma problem

Datorn startar (fläkten dvd osv) men bilden på skärmen är bara SVART'

Vad är felet!?

Info om datorn finns här :HP Pavilion a6345.sc Desktop PC Product Specifications HP Pavilion a6345.sc Desktop PC - HP technical support (Russian Federation - English)

Är du säker på att du får ner minnesstickorna i botten?

Har du varit i kontakt med HPs support? Det är ju tre års reklamationsrätt på ursprungliga fel och datorkomponenter ska hålla i tre år vid normal användning.

http://welcome.hp.com/country/se/sv/contact/contact_us.html

Har du flera kontakter för bildskärmen? Pröva den andra.

Pröva med en annan bildskär och bildskärmskabel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...