Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minnesgräns i XP (kamera eller SD-minne)?

Lars Abrahamsson 79

Rekommendera Poster

Lars Abrahamsson 79

Hej,

Jag har en dator med Windows 7 och en med Windows XP. Till min kamera, Canon Ixus 970, har jag två SD-minnen. Ett på 8 Gb och ett på 16 Gb. När 8 Gb-minnet sitter i kameran hittar bägge datorerna kameran då den ansluts via USB. När 16 Gb-minnet däremot är i kameran så hittar inte XP-burken kameran på ett vettigt sätt.

Finns det en minnesbegräsning i XP, och finns det någon "fixpack" som åtgärdar det?

Finns det andra, alternativa, förklaringar?

mvh

Lars

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har en dator med Windows 7 och en med Windows XP. Till min kamera, Canon Ixus 970, har jag två SD-minnen. Ett på 8 Gb och ett på 16 Gb. När 8 Gb-minnet sitter i kameran hittar bägge datorerna kameran då den ansluts via USB. När 16 Gb-minnet däremot är i kameran så hittar inte XP-burken kameran på ett vettigt sätt.

Finns det en minnesbegräsning i XP, och finns det någon "fixpack" som åtgärdar det?

mvh

Lars

Kanske detta hjälper?

http://software.canon-europe.com/software/0037979.asp?model=

Finns det något annat så är det här:

http://software.canon-europe.com/products/0010625.asp

Länk till inlägg

Hej,

mvh

Lars

Eller också så tar du ur minnet och stoppar in det direkt i datorn, om du har sådant uttag förstås.

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...