Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minnesgräns i XP (kamera eller SD-minne)?


Lars Abrahamsson 79

Rekommendera Poster

Lars Abrahamsson 79

Hej,

 

Jag har en dator med Windows 7 och en med Windows XP. Till min kamera, Canon Ixus 970, har jag två SD-minnen. Ett på 8 Gb och ett på 16 Gb. När 8 Gb-minnet sitter i kameran hittar bägge datorerna kameran då den ansluts via USB. När 16 Gb-minnet däremot är i kameran så hittar inte XP-burken kameran på ett vettigt sätt.

 

Finns det en minnesbegräsning i XP, och finns det någon "fixpack" som åtgärdar det?

 

Finns det andra, alternativa, förklaringar?

 

mvh

Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har en dator med Windows 7 och en med Windows XP. Till min kamera, Canon Ixus 970, har jag två SD-minnen. Ett på 8 Gb och ett på 16 Gb. När 8 Gb-minnet sitter i kameran hittar bägge datorerna kameran då den ansluts via USB. När 16 Gb-minnet däremot är i kameran så hittar inte XP-burken kameran på ett vettigt sätt.

 

Finns det en minnesbegräsning i XP, och finns det någon "fixpack" som åtgärdar det?

 

Finns det andra, alternativa, förklaringar?

 

mvh

Lars

 

Kanske detta hjälper?

 

http://software.canon-europe.com/software/0037979.asp?model=

 

Finns det något annat så är det här:

 

http://software.canon-europe.com/products/0010625.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har en dator med Windows 7 och en med Windows XP. Till min kamera, Canon Ixus 970, har jag två SD-minnen. Ett på 8 Gb och ett på 16 Gb. När 8 Gb-minnet sitter i kameran hittar bägge datorerna kameran då den ansluts via USB. När 16 Gb-minnet däremot är i kameran så hittar inte XP-burken kameran på ett vettigt sätt.

 

Finns det en minnesbegräsning i XP, och finns det någon "fixpack" som åtgärdar det?

 

Finns det andra, alternativa, förklaringar?

 

mvh

Lars

 

 

Eller också så tar du ur minnet och stoppar in det direkt i datorn, om du har sådant uttag förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...