Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 hittar inte cd/dvd läsare


alexanderHH

Rekommendera Poster

alexanderHH

Hej!

 

Har nyligen installerat windows 7 med lite hjälp. Då ändrade jag i BIOS att hårdisken är först sen kommer cd/dvd läsaren och sen "floppy disk" (kommer inte ihåg vad det heter, eller vad det är). Och sen ändrade jag tillbaka det, så att cd/dvd läsaren kommer först sen hårdisken. Men nu i Den här datorn så finns inte min cd/dvd läsare. Det är ju störigt

 

Någon kanske vet någonting om detta?

 

Mvh, Alexander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i Enhetshanteraren om din Cd/Dvd spelare finns där. Om den finns där så högerklickar du på spelaren och väljer att avinstallera den. Se bifogad bild. Starta sedan om datorn och låt Win7 återinstallera den. Med lite tur så löser det ditt problem.

 

Thomas

 

post-340-1279534212,26_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyligen installerat windows 7 med lite hjälp. Men nu i Den här datorn så finns inte min cd/dvd läsare. Det är ju störigt.

Om inte tipset från Thomas1 hjälper, se följande sida.

Du kan själv editera i registret och ta bort UpperFilters och LowerFilters enligt beskrivningen eller så klickar du på Fix it.

 

http://support.microsoft.com/kb/314060/sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexanderHH

Kolla i Enhetshanteraren om din Cd/Dvd spelare finns där. Om den finns där så högerklickar du på spelaren och väljer att avinstallera den.

Min fanns inte där. Jag prövar med maratonsmannens inlägg. Tack ändå, Alexander
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexanderHH

I registert så fanns just den nyckeln men inte upperFilters och LowerFilters. Så jag tryckte på Fix it och fick följande resultat:

 

resultat.HTM

 

Men funkar inte sad.gif

 

Några fler idéer?

 

Mvh, Alexander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

är du säker på att dina BIOS inställningar är korrekta, eller att ändring "tog", som du gjorde?

Detta eftersom du verkar ha fått problemet efter dina ändringar.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...