Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

När kommer nästa Windows ut?


Arvid.A

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har tänkta att köpa en ny (windows) dator så småningom, men vill ha det senaste operativsystemet. Nu är det ju windows 7 som är det senaste. Är det någon ide att vänta tills nästa kommer ut? Vet någon när nästa kommer ut?

 

Mvh: Arvid

 

Tacksam för snabbt svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Ingen idé att vänta. Nästa version är långt borta om det ens blir någon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa Windows, kanske kommer att heta 8 eller något annat, ligger än så länge bara på ritbordet, lär nog dröja minst 2-3 år innan slutprodukt.

 

Kör du med Win7, gärna 64-bitars om du har möjlighet, så kan du utnyttja mycket minne.

Har kört med 7:an 64-bitars nu sedan slutet av förra året, lugnt och stabilt hela tiden, mycket nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har tänkta att köpa en ny (windows) dator så småningom, men vill ha det senaste operativsystemet. Nu är det ju windows 7 som är det senaste. Är det någon ide att vänta tills nästa kommer ut? Vet någon när nästa kommer ut?

 

Mvh: Arvid

 

Tacksam för snabbt svar!

Det har börjat dyka upp viss information om nästa Windows-version och planen är att den ska komma ut ca 3 år efter Windows 7, dvs om ca 2 år. http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Microsoft_Windows#Windows_8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 är det alla företagen går över till, direkt från XP oftast. Finns ingen anledning att tveka på lika mycket som Vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 är det alla företagen går över till, direkt från XP oftast. Finns ingen anledning att tveka på lika mycket som Vista

 

Hehe, känner dock till flera både små och större företag som faktiskt i dagens läge har migrerat från XP till Vista, och väntar med 7:an.

Bl.a är det så på mitt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, känner dock till flera både små och större företag som faktiskt i dagens läge har migrerat från XP till Vista, och väntar med 7:an.

Bl.a är det så på mitt jobb.

 

 

Loosers ;) näe, men fattar inte varför ni valde Vista, måste vart ett ekonomiskt beslut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
men fattar inte varför ni valde Vista, måste vart ett ekonomiskt beslut...

Det beror snarare på att migreringskvarnarna mal enormt långsamt på större företag. När beslutet om Vista togs fanns säkerligen inte Windows 7 ute ännu och från beslut till genomförande kan det ta långt över ett år, ibland flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, att besluta om vad ett företag ska migrera till, och vad det får kosta, med allt som hör till omkring, licenser, support uppföljning, hur många klienter och allting, det tar tid. Så det har nog handlat både om det ekonomiska, och det tidsmässiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror snarare på att migreringskvarnarna mal enormt långsamt på större företag. När beslutet om Vista togs fanns säkerligen inte Windows 7 ute ännu och från beslut till genomförande kan det ta långt över ett år, ibland flera år.

 

Hehe, känner dock till flera både små och större företag som faktiskt i dagens läge har migrerat från XP till Vista, och väntar med 7:an.

Bl.a är det så på mitt jobb.

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej byter ämne lite nu...

Har någon ett tips på en bra dator för högst 10.000?

Gärna 17" 3D skärm. Multimediadator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att du gör en ny tråd i en avdelning som passar bättre:

//eforum.idg.se/forum/80-datorbyggekonfigurering/ stationär dator

//eforum.idg.se/forum/30-barbara-datorer/ bärbar dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...