Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att installera Xp ist för Vista!


Mattisyaoo

Rekommendera Poster

Tjena, ställde till de lite på laptopen igår (Hp Compaq 6510b)!

 

Gjorde en disksanering i bios tänkte nog lite fel där eftersom ja ville installera xp ist för vista, men den startar inte med xp-skiva längre =/

 

Tänkte om någon annan har haft samma problem eller om det finns någon som kan detta.

 

 

 

 

Tacksam för svar ! 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, ställde till de lite på laptopen igår (Hp Compaq 6510b)!

 

Gjorde en disksanering i bios tänkte nog lite fel där eftersom ja ville installera xp ist för vista, men den startar inte med xp-skiva längre =/

 

Tänkte om någon annan har haft samma problem eller om det finns någon som kan detta.

 

 

 

 

Tacksam för svar ! 

 

Hade en PC med Windows 7 på som jag skulle lägga in XP på istället, funkade dock inte. Fick bli 7:an till slut ändå, var en Asus. Verkade ha något spärr eftersom jag fick bluescreen efter den formaterat och kopierat filer och startat om.

 

Körde även en Wipedisk utan något resultat, vad jag dock hade velat ha tag på var BIOS fil så jag hade kunnat flasha.

 

Fattar inte riktigt vad detta är, men du kan tydligen fixa lite med BIOS i Windows. Värt att testa:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=se&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3355650&prodNameId=3355661&swEnvOID=4059&swLang=13&mode=2&taskId=135&swItem=ob-75450-1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en PC med Windows 7 på som jag skulle lägga in XP på istället, funkade dock inte. Fick bli 7:an till slut ändå, var en Asus. Verkade ha något spärr eftersom jag fick bluescreen efter den formaterat och kopierat filer och startat om.

Låter som det vanliga problemet att XPs installationsprogram saknade korrekta drivrutiner för moderkortets SATA-styrenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tjena, ställde till de lite på laptopen igår (Hp Compaq 6510b)!

 

Gjorde en disksanering i bios tänkte nog lite fel där eftersom ja ville installera xp ist för vista, men den startar inte med xp-skiva längre =/

 

Tänkte om någon annan har haft samma problem eller om det finns någon som kan detta.

 

Tacksam för svar ! 

 

Försvann CD/DVD:n också efter din sanering i BIOS?

 

Mitt förslag blir att plocka ut CMOS-batteriet, för att "nolla" BIOS. Låt CMOS-batteriet vara ur sådär en kvart eller så. Rent av under natten. Tänk på att datorn ska vara strömlös när du utför det här.

 

Montera sedan tillbaka CMOS-batteriet och starta datorn. Gå in i BIOS igen och där väljer du "Load default settings". Glöm inte spara innan du går ur BIOS. Checka om CD/DVD:n finns med.

 

Prova annars att byta kabel eller rent av uttag på moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...