Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ominstallation


Zero5

Rekommendera Poster

Jag försökte idag ominstallera min laptop, jag satte i skivan som vanligt och startade om, kom upp "windowls loading files" sen när det va klart så stängde datorn av sej.. varför? provade 2 ggr, samma visa båda gångera..

 

Jag sökte på datorn och hittade saker som "Återställningspartion" .. "Systemåterställning" .. Vad gör dom?

 

Behöver verkligen ominstallera allt och tömma burken.. den e så Jäkla seg :/

 

Skulle uppskatta all hjälp jag kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vad är det för skiva du försöker använda?

På vilket sätt är din dator seg?

Kanske vi kan fixa till den utan ominstallation?

 

Återställningspartion, är en del av Windows, på en separat del av din hårddisk som kan användas för att återställa din dator i leveransskick. Se Vista hjälpen.

Systemåterställning, hämtar en del av sin information från återställningspartionen med.

Du kan välja Systemåterställning till en tidpunkt då din dator gick bra, du tappar då uppdateringar av program, men dina "data", är oförändrade. Se Vista hjälpen.

Mvh

Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte idag ominstallera min laptop, jag satte i skivan som vanligt och startade om, kom upp "windowls loading files" sen när det va klart så stängde datorn av sej.. varför? provade 2 ggr, samma visa båda gångera..

Nästan jämnt när datorn stänger av sig så beror det på överhettning. Hur är det med damm i datorn, kolla i ventilationshålen och öppna luckorna på undersidan? Men ta inte bort damm utan att veta hur du skyddar datorn mot statisk elektricitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...