Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CSS: float och wrap i Wordpress.


MagEken

Rekommendera Poster

Sitter och har bytt mall på vår Wordpress-blogg till "Blue Zinfandel Enhanced 2.0" men den vill inte riktigt som jag. WP-version 3 har jag.

 

Som ni ser på bilden nedan så vill inte texten wrappa sig runt bilden (i text, till vänster) när jag använder textkoden float: none; men däremot hamnar bilder som är centrerade och på egen rad rätt.

Byter jag och väljer float: left så wrappas texten runt bilden, precis som den ska, men då hamnar även bilder inlagda på en rad för sig själv till vänster.

 

Hela kod-stycket är:

#contentmiddle p img{
float: none;
border: none;
margin-right: 0px;
margin-bottom: 0px;
}

 

Jag skulle vilja att texten wrappar sig runt foton som är inlagd på samma rad som texten är medan bilder som ligger på en rad för sig också förblir på en rad för sig så att inte texten hamnar bredvid då.

 

Bloggen hittar ni på denna sidan och vad jag förstått så är det lätt att hitta alla koderna med Firefox-addonet Firebug men behöver ni mer ändå så bara säg till.

 

hemstrul.jpg

PS: Och finns där något sätt jag enkelt kan slänga in en "Tidigare inlägg"-länk i mallen? Blev förvånad över att en sådan saknades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du inte kan särskilja bilder, så man måste nog sätta en class på de bilder som skall ha text runt om sig.

Classen skall då innehålla float:left och ev marginal.

 

Du skulle ev kunna göra så här:

#contentmiddle p img{
       float: left;
       border: none;
       margin-right: 0px;
       margin-bottom: 0px;
       }
#contentmiddle p{
       float: none;
       clear:both
       }

Men det blir kanske inte som du vill i slutändan.

Testa båda

 

 

Som svar på andra frågan: http://codex.wordpress.org/Template_Tags/previous_post_link

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du trodde, det blev inte riktigt som jag ville men det får väl fungera för nu (ifall inte någon annan hittar en smidig lösning alltså). Den centrerade bilden är tyvärr fortfarande till vänster men nu kommer i alla fall inte texten intill den längre medan de gör det på bilden som ligger till vänster, precis som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...