Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tabell med Front Page


Lill

Rekommendera Poster

För drygt ett år sedan så fick jag hjälp att publicera min hemsida, som jag hade hållt på med ett tag. Han som hjälpte mig då använde "Nvu", men det är ju tyvärr på engelska, och jag fattar inget. Det handlar om släktforskning, och jag har lyckats att göra en grund till denna hemsida, och vill nu bygga på, och även ändra lite. Jag har bara arbetat med Front Page 2003, och länkat in min släktforskning från ett släktforskningsprogram som heter Disgen.

Jag vill nu lägga till ett antal olika länkar i vänstersidan, där jag ska koppla olika foton. Fick höra att det var smart att lägga in en tabell, men hur gör jag det i en redan befintlig hemsida?

Jag är väldigt ovan vid html-språk, så om någon kunde förklara lättfattligt hur jag gör. Jag har provat i Front page, men jag får ingen ordning på det, jag får bara tabellen att lägga sig i början på sidan eller i slutet. Så här ser den sidan ut: http://www.ingalills-anor.se/

Finns det något annat program än Front Page, som är på svenska?

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med en tabell är nog då att stoppa hela sidan i en tabell. Tabellen skulle då ha två kolumner och bara en rad. I vänstra kolumnen stoppar du dina länkar och i den högra stoppar du bilderna.

 

Vill du ha en centrerad logga längst upp typ som du har nu så kan du göra en tabell med två kolumner och två rader och sedan slå ihop kolumnerna i den översta raden till en kolumn som du sedan lägger loggan i.

 

Kontentan blir alltså att det inte spelar någon roll om tabellen hamnar överst, för tanken är ändå att flytta in allt i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret och ursäkta att jag inte har sett ditt svar. Jag trodde att ingen hade svarat eftersom jag inget mail fick, för det har jag fått förut då jag har klickat i bevakning.

 

Jag fick hjälp via mail av en datakille, så nu har jag fixat en tabell, men jag kommer inte ihåg hur jag publicerar sidan. Jag har testat Front page och det funkar inte, men jag kom ihåg att när jag fick hjälp förra året, så fick jag nedladdat Nvu. Det är bara det att jag är så dålig på engelska, och jag kommer inte ihåg hur jag fyller i alla uppgifter och lösenord. Finne det inget sådant program på svenska? Så här ser det ut när jag ska publicera det. Vad för uppgifter ska jag lägga in? Hur kan jag få fram lösenordet som jag har glömt?

post-58526-1279582952,48_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en dum fråga, men finns det inte någon som kan svara mig hur jag fyller i ovanstående publiceringsruta?

 

Mvh Lill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det länge sedan jag höll på med Frontpage, men jag antar att det är adressen där hemsidan kommer ligga samt ftp-uppgifter för överföring till hosten (webbhotellet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...