Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vad tycker ni om Chrome?

EkaErik

Recommended Posts

Tjena!

Har nyligen börjat kika på Chrome efter jag läst om dess snabbhet och att FF börjat sega till sig på båda datorerna.

Nog för att jag saknar NoScript till FF men utöver irriterande banners måste jag säga att Chrome passar mig bättre. Minimalistisk design med färre knappar och annat man inte använder frekvent. Man läser ju mycket om snabbhet i att köra JavaScript och andra tester, jag är inte insatt och jag har en känsla av att de aldrig ger hela bilden. Min känsla är att Chrome laddar sidor snabbare, även om det är marginellt. Men det är främst uppstart/stängning som skiljer sig.

Läser lite på NoScript forumet och tydligen har utvecklaren kontakt med Google, men det verkar inte gå snabbt och ovisst om det går att få liknande plugin dit.

Kommer NoScript till Chrome blir den i mina ögon perfekt.

IE vill/(vågar) jag inte köra, efter min mac switch ser jag microsoft som något nödvändigt ont. Samma med Safari, fick ett dåligt första intryck (långsamt, dåligt UI osv) vilket motiverade att blicka mot annat och aldrig titta tillbaka :-)

Vad har ni för åsikter ang webbläsare?

Jag använder också Chrome,den är snabb,en trevlig läsare.Segheten i FF

som du skriver om kan ju bero på om du har många extensions installerade.

Tjena!

Har nyligen börjat kika på Chrome efter jag läst om dess snabbhet och att FF börjat sega till sig på båda datorerna.

Nog för att jag saknar NoScript till FF men utöver irriterande banners måste jag säga att Chrome passar mig bättre. Minimalistisk design med färre knappar och annat man inte använder frekvent. Man läser ju mycket om snabbhet i att köra Javascript och andra tester, jag är inte insatt och jag har en känsla av att de aldrig ger hela bilden. Min känsla är att Chrome laddar sidor snabbare, även om det är marginellt. Men det är främst uppstart/stängning som skiljer sig.

Läser lite på NoScript forumet och tydligen har utvecklaren kontakt med Google, men det verkar inte gå snabbt och ovisst om det går att få liknande plugin dit.

Kommer NoScript till Chrome blir den i mina ögon perfekt.

IE vill/(vågar) jag inte köra, efter min mac switch ser jag microsoft som något nödvändigt ont. Samma med Safari, fick ett dåligt första intryck (långsamt, dåligt UI osv) vilket motiverade att blicka mot annat och aldrig titta tillbaka :-)

Vad har ni för åsikter ang webbläsare?

Helt klart nöjd med den.

Kör Beta versionen. (6.0.458.1)

Helt utmärkt!

Mvh

Mats H

Hej,

en sak att tänka på om man frekvent uppdaterar Chrome, t.ex. med Beta releaserna, är att när du hämtar hem den nya versionen så avinstalleras ej den befintliga i samband med uppdateringen.

Utan den finns kvar, ca. 110Mb per version. Så den som spar den har!

I Windows 7 x64 Home Premium, hittar du dem här, dessutom dolda:

C:\Users\Din dators namn\AppData\Local\Google\Chrome\Application

Mvh

Mats H

Mikael Larsson

Jag använder Google Chrome dagligen. Supernabb webbläsare. Dessutom kan man ju synka alla sina favoriter/bokmärken med sitt Google konto + en massa andra extra smarta funktioner.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...