Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop penslar och history


Martassen

Rekommendera Poster

Har 2 frågor i Photoshop (CS4).

 

1. I panelen penslar tycker jag att jag ser massa hänglås man kan trycka på. Vad innebär dessa hänglås? Se bifogad bild.

 

2. När man jobbar med panelen History så kan man gå tillbaka i historiken.

Vad är det för skillnad på att gå tillbaka till den första händelsen längst upp och att trycka allra längst upp(Där det står brosch.psd)? Tycker det är samma sak. Gör den allra första så jag återställer bilden till så den var när jag öppnade den? Se bifogad bild.

 

Tack på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore en fråga för F1-tangenten (Hjälpsektionen i programmet ;)

 

Det var nu länge sedan jag jobbade i Photoshop men

1. Ej redigerbara penslar. Man kan kanske skapa egna penselinställningar som man i efterhand kan redigera.

2. Ja, antar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fråga 2: Anledningen att du inte ser ngt skillnad är att du har gjort bara typ 6 förändringar i din bild.

Nu vet jag inte hur din PS är inställd, men man kan lagra upp till 50 steg i historiken (om max antalet steg inte stämmer helt, korsfäst nu mig inte snälla!) Det vanligaste inställningen är 20 steg för en vanlig dator utan en massa interminne.

Alltså om din PS är inställd på 20 stegs lagring, kommer du märka skillnad bara efter den 21 steg (låter mycket, men om du använder klonverktyget ell. lagningspenseln, kommer du snabbt upp till många fler steg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...