Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bokföringsprogram


Wall

Rekommendera Poster

Har under en tid kikat på bokföringsprogram, men har svårt att bestämma mig, då jag inte är någon expert på ämnet. Har dock hört att SpeedLedger skall vara ett bra alternativ. Någon som några erfarenheter av deras program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder någon redovisningskonsult eller revisor tycker jag att du ska fråga dem. Det brukar underlätta mycket att köra det de rekommenderar så att det är lätt att överföra filer mellan er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vismaspcs har flera olika system till relativt låga kostnader. Dom har renodlade bokföringsprogram och även hela affärssystem där även bokföring ingår. Skillnad mellan bokföringsprogram och affärssystem är att du endast kan bokföring i bokföringsprogram medans ett affärssystem förutom bokföring även har fakturering, leverantörsreskontra, order, offert etc.

 

Vismaspcs används av väldigt många små företagare och de flesta stora redovisningsbyråer kan ta emot filer från vismaspcs.

 

Personligen använder jag vismaspcs administration 2000 till 4 bolag jag administrerar varav 2 i fastighetsbranchen och 2 i transportbranchen. Har även administrerat 2 butiker tidigare i detta system.

 

http://www.vismaspcs.se/produkter/bokforingsprogram

 

Det är även billigare än SpeedLedger och du får mer för pengarna.

Jämför jag exempelvis "enskild firma" mellan de två kostar SpeedLedgers med fakturering 150 kr/mån = 1.800 kr/år, medan vismaspcs kostar 890 kr/år. Du får dessutom fler funktioner i vismaspcs.

 

Sen tycker jag dessutom att det är konstigt att SpeedLedger inte har helt fri support. "starthjälp 1 timme?! ingår" Beroende på hur fort du kan knappa, hur snabbt supporten kan förklara och hur snabbt internet du har så kanske du till och med får betala för att komma igång. (http://www.speedledger.se/index.php?id=603)

 

Men allt beror ju på vad du behöver nu och vad du kan komma att behöva om en månad, ett år eller två. Välj inte ett program som inte går att uppgradera, då kanske du behöver köpa ett helt nytt program efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...