Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flash AVI med Alfakanal ?


Tobias Tuleby

Rekommendera Poster

Tobias Tuleby

Hej!

 

Jag vill exportera en flashfilm till .AVI för att använda till en film som skall redigeras i Premiere.

 

Men jag vill använda en Alfa-kanal för genomskinlighet. När man exporterar till AVI så kan man ju välja 32-bit med Alpha, men detta verkar inte spara ngn alfakanal alls? Läste någonstans att alla programvaror inte stöder 32bit AVI? Kanske är det Premiere(5) som inte fattar? Men en Alfakanal från t.ex. TIFbild går bra.

 

Kan man i Flash göra en alfakal på annat sätt, eller vad gör jag för fel ?

 

Tack

 

 

 

tobias.tuleby.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att du exporterar en bildsekvens/imagesequence då Premiere har lättare för det. Exempelvis en radda PNG-bilder med alfakanaler... (Har för mig att Flash inte stöder Targa-export?)

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobias Tuleby

Ja, det kanske man skulle pröva

 

Annars kom jag på en annan sak som funkade. Att lägga bakgrunden blå i Flash-filmen, och sedan lägga bluescreen i Premiere. Men då gäller det ju att det som man animerar i flashfilmen inte har blått i sig :)

 

 

 

 

 

tobias.tuleby.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. så kan man juh oxå göra.. problemet är väl med transparenter och noggrannheten i premieres chroma-filter... skulle vilja veta om flash kan exportera PNG med transparent alfa..? :)

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...