Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med VPN mellan Vista/Windows 7 till XP


Swarley

Rekommendera Poster

Hej, jag försöker ordna en VPN-server på min XP (SP3), men jag får dock väldiga problem när jag ska försöka ansluta till servern med mina andra datorer som kör Vista och W7.

På Vistan så fastnar den bara vid "försöker ansluta" utan att något händer. På Windows 7 så kommer den till stadiet "försöker ansluta med WAN-miniport(SSTP). Efter det kommer en felkod upp, den har varierat lite då jag prövat med lite olika inställningar, men den aktuella är felkod 800:

 

Error 800: Unable to establish the VPN connection. The VPN server may be un-reachable, or security parameters may not be configured properly for this connection.

 

Hittills har jag försökt med dessa åtgärder:

 

- Öppnat port 1723 (TCP/UDP) i routern

- Skapat trafikregler i Norton i datorerna

 

Annars vet jag inte riktigt vad jag kan göra. Jag är dock lite osäker på en punkt, datorerna är just nu kopplade till samma router, stämmer det att när jag ska ansluta till VPN-servern att jag ska använda den interna IP-adressen, d.v.s 192.168.x.x?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit2: Det här verkar helt enkelt inte fungera... Får olika fel hela tiden, även när jag är uppkopplad till VPN.... XP och Windows 7 verkar inte vara kompitabla över huvud taget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...