Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Test på trådlös router


rickard 1

Rekommendera Poster

Jag avser avsluta mitt ADSL abonnemang och skaffa mobilt bredband. Eftersom jag har flera datorer i huset, vill jag kunna köra alla samtidigt och behöver då en trådlös router, inte bara en USB sticka som jag sätter i datorn.

 

Jag vill också kunna ansluta någon dator med kabel och någon trådlöst.

 

Finns det någon bra test gjord på trådlösa routrar??

 

Har blivit erbjuden Huawie B260 gratis. Känner någon till den och har en uppfattning om den??

 

Vilka andra alternativ till trådlös router finns??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör man en sökning av routrar på prisjakt och klickar för inbyggt 3Gmodem

så finns inga andra alternativ, enbart Huawei B260A.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=386#rparams=k=s55188288

så det är inget val.

 

Samma sökning, stöd via USB-port på routern. Ger vid dålig mottagning möjlighet placera USB-3G modemet på EN plats för bra 3G signal och routern på en ANNAN # plats för bra trådlös täckning i huset till era datorer så finns det några

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s55188306&cols=947,2305,2342&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

 

#(och koppla ihop dem med en USB-sladd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett utmärkt svar.

 

Har du någon preferens för någon router, med anslutning för USB modem? Är det någon större skillnad mellan dem?

 

Vilken sorts kabel är bäst mellan modem och router??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs de olika omdömena på prisjakt så får du nog en hyfsad bild över vad som verkar fungera.

 

Om det behövs någon kabel mellan modemet och routern så är det en vanlig USB-kabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så att trådlöst bredband funkar bra där du bor samt även tänkt igenom vad du har tänkt använda det till. Tyvärr har en del personer i min bekantskapskrets blivit pålurade mobilt bredband på sista tiden, vilket för dem lett till en avsevärt försämrad bredbandsuppkoppling. De har heller inte kunnat ta sig ur abonnemangen eftersom de bundit upp sig för typiskt sett 12 mån.

 

Mobilt bredband funkar bäst till att surfa och kolla mail. Visst funkar det även att spela, men då krävs det att du har bra täckning. Hyra film eller liknande kan man bara glömma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...