Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TP-Link TL-WR1043ND


lucasmarts

Rekommendera Poster

lucasmarts

Har precis uppgraderat till en 100mbit lina via datauttaget. Tänkte då köra på stort och köpa ny router. Det föll på en TP-Link TL-WR1043ND som enligt flera tester skulle vara kanon. Allt skulle vara hur lätt som helst att installera, bara att sätta i sladdarna och köra en 'quick setup', jo visst!

 

Det har nu tagit två dagar att få den trådlösa routern att förstå att Internet som kommer via datauttaget ska gå att använda. Vet inte hur jag löste det men till slut fungerade det. Har dock en usel uppkoppling. Har kört TP-test, får värden runt 8,12mbit ner.

 

Tele2 (som är vår leverantör) de har ju absolut ingen koll alls eftersom de inte är utbildade i routrar, som supporten sa. Det får man ju ha överseende med. Att kontakta TP-Link där närmsta support ligger i Tyskland känns inte lockade då det blir dyrt.

 

Har nu tagit in routern så den ligger precis bredvid datorn, då kommer jag upp i hastighet på 36mbit ner.

 

Utlovad hastighet 100mbit mer.

 

Nätverkskabel direkt in i datorn; c:a 60mbit ner

Trådlös router bredvid datorn; c:a 36mbit ner

Trådlös router i rummet bredvid där uttaget är; 8,12mbit ner.

 

någon som har något input, brukar TP-Links produkter vara så här dåliga eller kan det vara inställningarna i routern. Eftersom jag nästan är rädd för nätverk för jag inte förstår ett dugg så har jag inte pillat i inställningarna i routern.

 

Tacksam för svar :)

TPTest5 rapport.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverkskabel direkt in i datorn; c:a 60mbit ner

Trådlös router bredvid datorn; c:a 36mbit ner

Trådlös router i rummet bredvid där uttaget är; 8,12mbit ner.

Är de 60 Mbit/s mätta med eller utan routern? Om det är utan routern så vore det ju intressant hur det blir när datorn är ansluten med nätverkskabel till routern. Om det är med routern så vore det intressant med hastigheten när inte routern används.

 

Vilka trådlösa hastigheter stödjer datorn, dvs vilka trådlösa standards 802.11?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...